Bakom mina solglasögon

När jag åkte till Forsell för ett par helger sen så upptäckte jag att tåget jag hade tänkt ta var regional och inte pendeln. Typiskt, tänkte jag eftersom det är dyrare att åka regional. Men när jag väl hade satt mig på tåget vid dom "obokade" platserna så kom aldrig någon konduktör. Så jag åkte helt gratis. Så fort vi började närma oss Linköping så ställde jag mig vid dörrarna för att verkligen va på den säkra sidan att jag skulle komma undan att betala. Väl framme i Linköping sprang jag av tåget som en skållad råtta och iväg bort mot bussarna. I samma sekund som jag inser att jag är i "säkerhet" upptäcker jag att jag hade glömt mina nya solglasögon på tåget, så istället gick jag back på den resan. Stör mig fortfarande att jag glömde dom där. Skit tråkigt att behöva lägga pengar på något man redan en gång har köpt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0