Hundbiljett


Det sista, jätte viktiga uppdraget jag hade kvar i skolan var att dyka upp idag klockan 08.00 och skriva mitt sista prov. Det var alltså superduper viktigt. Tror ni inte att jag försover mig? Vaknade kl 08.17 och fick världens panik. Ringde ner till skolan och förklarade detta missöde och dom bad mig "lägga på en rem". Så jag hoppade i kläderna, borstade tänderna och sen sprang jag ut till busshållplatsen. Hann alltså inte äta nåt, fräscha till mig eller ens kamma håret. Jag var jätte fejn.
Klarade provet galant iallafall, alltid nåt.

På bussen hem idag var jag med om något underligt. Det var en tjej som klev på med sin hund. Hon aktiverade sitt busskort mot avläsningsgrejen och satte sig. Då säger chauffören:

- Ursäkta mig, men kan du komma hit ett tag?
- Ja visst
- har hunden någon bussbiljett?
- Va sa du? Näe.. han har inte någon biljett. (??)
- Men han ska ju inte åka gratis, han får ju betala precis som alla andra.
- O....kej...?? Men går hunden som barn, ungdom eller vuxen??
Den sista frågan hörde jag inte vad hon fick för svar på tyvärr.. Hade ju varit intressant att veta. Om dom gick efter hundens ålder i hundår eller människoår.

Så hon tjejen fick skicka iväg ett sms och skaffa en sms-biljett till hunden.
Jag vet inte om det är någon ny regel men jag tyckte det hela lät jätte konstigt iallafall.

Till mig sa chauffören när jag visade upp min sms-biljett
- Skaffa´re ett resekort så reser´u billigare!! (skit sur)
- Eh, ok.


Idag kl 13 är det dags för avslutningsfika, ska bli trevligt. Bara en dag kvar på den här terminen...


Kommentarer
Postat av: Lisa

Skojar du eller? Det kan väl inte stämma?!?! (det med hundbiljett på bussen)...låter helt absurt.



Gäller det för alla djur då eller? ska säga det nästa gång jag åker spånka "du, den här getingen som flyger omkring här bak har nog inte betalat!"



Jag har skickat ett mail nu till östgötatrafiken och frågat om dom verkligen kan göra så :P

2010-05-24 @ 13:45:42
Postat av: Lisa

Fick svar nu, och ja man är tvungen att betala en enkelbiljett ungdom om man ska ta med sig sin hund på buss/spårvagn! haha hade verkligen ingen aning om det.

2010-05-24 @ 17:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0