Koffein





Har aldrig tänkt på att kaffe är en last. Inte förens Krantz sa det ihelgen. Inte för att jag har trott att kaffe är nyttigt men jag har aldrig tänkt på att det är koffein i kaffe och att det i sin tur är beroende framkallande.
Så jag och Mikael tänkte att vi skulle bli av med alla såna där onödiga laster, men nu har jag tänkt om, jag gillar verkligen kaffe, jag njuuuter av att dricka kaffe, jag mår liksom inte dåligt av att dricka det heller, så varför anse att det är en last som jag bör lägga av med? Det är ju knappast samma sak som med cigaretter. Cigaretterna var ju skadliga, fick mig att ha dålig kondis och lukta äckligt. Tänker på det när jag umgås med folk som röker, "fy fan luktade jag verkligen så här?!!" Hur som helst, vad ska man dricka eller "unna" sig i stället för kaffe när man fikar? Det finns fan ingen nyttig dryck som man kan dricka som substitut.

Saft = Massor av socker, dåligt för kroppen och tänderna (light är också skit)
Läsk = Ännu mera socker, alltså ännu sämre för kropp och tänder
Iste = Också mängder av socker
Te = Kan fungera men det ger fläckar på tänderna precis som kaffe och för hög konsumtion av te för mig gör att jag blir förstoppad och kan typ inte bajsa på flera dagar, och det kan ju inte heller vara bra.
Grogg = Kul, men kanske inte så bra i långa loppet
Öl = Mycket socker och risk för ölkagge vid mycket fikande
Vatten = JÄTTE OK, JÄTTE NYTTIGT OCH HELT GRATIS! (ibland 5 kr)

Känns som att jag tänker fortsätta att dricka kaffe för jag skiter verkligen i att det är en last! Kanske att jag nångång varierar det med en grogg eller två. Men det är BARA för att dra ner på koffeinet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0