Vår-rus

Klockan är kvart i 10 och jag har redan varit vaken i 4 timmar. Jag har även hunnit äta 2 ggr, åkt spårvagn 1 gång, skrivit 1 stycke historiaprov, inte gått på stan dock eftersom affärerna inte hade öppnat, trängts med mängder av folk båda gångerna jag åkte buss, samt erbjudit min plats till 2 pensionärer som tyvärr inte hann sätta sig förens 2 utvecklingsstörda snodde platsen.

Tycker det är lustigt att bussen nästan jämt är full av småbarn. Så ibland när jag kliver på finns det inga lediga säten utan blir jag tvungen att sätta mig brevid något barn och då måste jag alltid välja att sätta mig jämter den sötaste tjejen, men den sötaste tjejen har nästan alltid störst Hello-Kitty ryggsäck så ibland får jag nästan inte plats brevid, utan då får jag sitta på bara ena skinkan och ha halva kroppen hängandes ute i gången vilket resulterar i att jag blockar alla andra som försöker gå av och på.


Carl-Johans park.

Idag reagerade jag på hur grönt och fint det börjar bli ute. Det knoppar för fullt på träd och buskar och när jag upptäckte det idag nere vid Carl-Johans park hade jag lust att hoppa och upp ner och säga till dom passerande människorna "Har ni sett att det har börjat knoppa??" Jag blir löjligt glad på våren. Kom även på att det finns nackdelar med att sommaren är på väg.. 4 ord: Mygg, getingar, fästingar och myror!
Getingar är jag livrädd för och jag kan inte sitta still eller hålla tyst om det kommer en i närheten av mig. Jag flaxar, låter som ett mongo och kutar runt. Och jag blir verkligen vansinnig när folk säger (och det gör folk ofta)
- SITT STILL!
- Så fan heller (jag har rest mig upp, vält stolen och sprungit iväg)
- Dom sticks inte om du sitter still!
- MEN KAN DU TA OCH HÅLLA KÄFTEN???


Ha en skön vårdag, nu ska jag plugga till mina 3 prov som jag ska ha imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0