Vikt(igt)


Har blivit lite besatt av min vikt just för tillfället. Egentligen tycker jag att det är jätte nördigt med folk som inte vill säga hur mycket dom väger, för oavsett om du väger mycket eller lite så ser ju alla ändå hur du ser ut. Man blir ju inte fetare bara för att man säger en mastodont-tung siffra.

Nu är det iallafall så här; för ett par dagar sen vägde jag mig, och då fick jag syn på 3 siffror jag aldrig någonsin har skådat tidigare i mitt liv. 56,9 kg. Jag har aldrig vägt så mycket. EVER. Jag kan ju inte precis skylla på att jag har växt på längden och därför gått upp ett par kilo. Min stabila siffra på vågen brukar vara 52 kg. Det trivdes jag med. Nu känns det som att jag har lagt på mig typ en 5åring.

Mikael sa att man lätt kunde gå upp nåt kilo efter att man hade slutat röka med det skiter väl jag i. Jag väger ju inte mindre bara för att jag har en ursäkt till viktökningen?
Jag bryr mig verkligen inte om vikt i vanliga fall, jag tycker inte att jag är tjock, det får ni ju inte tro, men jag stör mig nåt förbannat att jag har gått upp i vikt nu när jag har börjat leva mer hälsosamt och börjat motionerna. Och ja, jag vet att muskler väger mer än fett och att det kan vara därför bla bla bla, men så jäkla mycket muskler har jag inte fått än. Trots att jag är helt besatt av vågen just nu så kan jag inte sluta tänka på bakverk, godis, kakor, glass, tårta..... Har rediga Ballerina-cravings nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0