busväder och harbajsar



Hund med fin personlighet. Hero tror han är katt..

Gud vilken ostimulerande dag jag har haft idag. Visserligen har jag haft mycket att göra men allt har varit superjobbigt. Det har varit extra jobbigt med tanke på att Mikael har jobbat dubbelt idag också och kommer inte hem förens ikväll efter 23.
Jag fattar verkligen inte hur folk pallar att skaffa hund själva för det är ju hur jobbigt som helst. Idag har jag liksom tvättat (övat Hero på att bli lämnad själv i lägenheten), rastat honom samtidigt som jag har haft pasta kokande på spisen, kastat i mig maten för att sen hinna ner till tvätten innan Hero måste ut och rastas igen och så har det typ hållt på hela dagen.
Sen har det varit världens busväder med blåst idag = skitkul väder för en valp eftersom det finns 34 miljoner löv man kan jaga och äta.
Känner mig många gånger som världens sämsta hundägare (fast jag vet att jag inte är det såklart) men jämt när jag och Hero ska gå över gården här utanför huset så ska han alltid flippa och mojja sig, typ slakta kopplet, studsa, vägra röra sig m.m och då är det ALLTID folk ute som kan se hur jag tillslut tappar tålamodet och får rycka till för att vi ska komma nånstans. Senaste promenaden med Hero så kom självklart en annan hundägare precis när jag röt till och försökte få honom att gå med mig. Men efter att ha plockat ut 11 harbajsar, 23 löv, 17 gröstuvor och 15 ruttna ekollon (eller vad tusan det är) ur hans mun så är det inte så lajbans att vara ute i blåsten på promenad med en hund som hellre äter harpluttar än gör ifrån sig.

Det var dagens rapport, tack för att ni fråga.


Mjau?!
(Verkar va fel på bifogningsgrejen för bilderna hamnar åt fel håll)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag vill nästan "gilla" det här inlägget lite. Bara för att du är så tjusig!

2010-11-03 @ 21:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0