kubmaneter och hundskit


Fy vilken äcklig natt! Vaknade av att det tårades i ögonen och sved i näsan. Vad var det för frän lukt?? Jo, hundbajs av lös modell. Hero hade tydligen blivit kass under natten och skitit inne i sovrummet två gånger. Förstå vilken hemsk lukt det är när sovrumsdörren dessutom har varit stängd.
Jag fixade inte att städa bort hundbajshögarna så min snälla man offrade sig. Han muttrade nåt om "valp med känslig mage, great..." jag satt på sängkanten och lekte hejarklack genom att berömma Mikael för sin starka insats. En timme senare hör jag nåt som fiser i rummet, då var det Hero som bajsar ytterligare 1 gång inne i sovrummet. Så det var bara att väcka Mikael igen...
Så idag är man skapligt trött.

På lördag ska jag ha min kläd-bytar-fest, ska bli kul! Är dock inte så sugen på alkohol efter i lördags. Igår var jag oförskämt bakfull. Från det att jag vaknade till jag gick och lade mig. Festen i lördags var dock väldigt rolig. Det var rollspel nästan hela kvällen med temat "Mord på slottet". Mitt namn var Ingrid Örnfot Gyllenstierna och jag var klädd som golfare. Bilder kommer upp senare. Tyvärr så har jag inte en enda bild på mig själv.

På tal om nåt helt annat så mår jag lite psykiskt dåligt över den här kubmanet-hysterin. Jag brukar inte bry mig men den här gången gör jag det. Tycker det känns JÄVLIGT jobbigt att man dör inom 10 minuter om du blir duktigt bränd. Vad gör man? "Jaha, då blev jag bränd, 9 minuter och 45 sek kvar att leva". Så jag ska ha med mig vinäger varendaste dag nere i Thailand. Ska samt införskaffa mig a giant poking-device, så jag kan känna mig för ifall det ligger några tentakler och lurar i vattnet. Dom kan tydligen bli flera meter långa.. Eventuellt att jag badar i byxor. Vi får se. Då kommer alla tro att jag är japan, för dom badar jämt med kläderna på (och flytväst).


Kubmanet



Innan var jag mest rädd för hajar, men nu får jag nog ändra rangordningen på mina skräckodjur. Hajen ser man ju ganska tydligt iallafall och har man tur blir man ju bara biten lite grann, den orsakar ju inte hjärtstillestånd inom 10 minuter som kubmaneten gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0