Valpkurs



Igår var vi på valpkurs för första gången med Hero. Det var visserligen 3e träffen men första gången hade Hero dyngdiarré och förra helgen var vi i Oskarshamn. Tyckte faktiskt att Hero skötte sig jätte bra för att va första gången och speciellt när det var så många andra valpar med som han hellre busade med än gick fot. Det var inte lätt att få ögonkontakt med honom för husse och matte är ju som tråkig vardagsmat om man jämför med allt annat skoj som bjuds på när man är på valpträff!
Det går inte att jämföra Hero hemma och på valpkursen. Hemma är han mycket mera uppmärksam och lättlärd och det kan man ju förstå, här hemma finns inget dom kan distrahera.
Sen var det även farsdag, jag hade försökt kombinera min klädsel både för valpkurs och för att fira pappa. Det är ju bara farsdag en gång om året så jag tog på mig en fin blus dagen till ära och ett par fula byxor för valpkursen. Bra kombination tycker jag!
Det var även jätte kul att träffa alla andra valpar med ägare. Träffade även Heros farmors far´s uppfödare Lisbeth och Heros pappa´s uppfödare Nettan. (www.hostgladjens.net).

Inatt vaknade vi av att Hero kräktes, självklart var det på vårat sängöverkast som enbart kan tvättas i kemtvätt. Det är ju en sån där grej som aldrig kommer hända, att jag lämnar in den på kemtvätt. Utan den kommer bara ligga nånstans och VÄNTA på att bli tvättad. Kan kanske få bort det värsta för hand...

Idag var vi även hos veterinären med Hero för det var dags för hans 12-veckors spruta. Vi bokade även in en ny tid för rabiesvaccin så vi kan åka till Tyskland i sommar. Han skötte sig jätte bra och vi fick mycket beröm för våran fina valp. Det är många som fascineras av hans fina och mörka färg!

Nu till dagens elände, köpte krossade tomater igår för att ha i köttfärssåsen som jag just nu står och tillagar. Har aldrig haft krossade tomater i men tänkte att det kunde va kul att testa på nåt nytt. Varför står det att tomaterna är kryddade med oregano och basilika i pytteliten text? JAG GILLAR JU INTE BASILIKA!
Så nu står maten på spisen och jag mår illa av lukten. Men tillslut kommer jag ju bli så pass hungrig att jag äter iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0