Cheesus!


Nu ska jag berätta om något som ni kommer finna stötande, obehagligt och ganska så äckligt. När jag och Mikael flyttade upp till Norrköping i mars 2006 hälsade min mamma på oss då hon på den tiden bodde i Oskarshamn. Hon hade köpt med sig en Engelsk cheddarost eftersom hon inte gillar dom "fesiga" som jag brukar köpa.
Men av nån anledning så förblev den där osten oöppnad i vårat kylskåp och mamma åkte hem. Vi valde att behålla den där osten ett par månder för att sen ge den till mamma i "present" när den var långt utgången.
Mamma tyckte det hela var ganska kul och kunde verkligen inte slänga den så den bodde i mammas kylskåp fram till april 2007 då hon flyttade upp till Norrköping, då fick vi vårdnade om den igen, sen efter det har den liksom hängt med oss i alla dessa år. Det går liksom inte att kasta den!!
Den är numera väldigt lagrad och årgången är inte att leka med. Utgångsdatum: 30/3 2006.

Osten har aldrig klagat, men nu när vi kom hem till lägenheten efter en helg nere i Blekinge så hittade jag en lapp på osten.
"SNÄLLA släng mig! Gör slut på mitt lidande... MVH//Osten.
PS. Alltså seriöst, jag klarar inte mer. DS"

Det är ju såklart inte osten som har skrivit den här lappen, vi har aldrig pennor inne i kylen.








Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men herregud, ni är verkligen inte riktigt kloka... Nu är det ingenting som kommer förvåna mig framöver när det gäller er.. hahaha.....

2010-10-04 @ 19:14:15
Postat av: AnnaP

HAHAHAHHA, jag dör. Fy faan så jäkla roliga ni är. Jag o johan satt o skratta. Det här ska vi med införa...hahaha.

Släng inte osten, ha den kvar tills den får egna ben o går till sopan!

Ni är för härliga!

kraaaaaaaaam!

2010-10-04 @ 21:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0