Hunden Pjong


Jag har bestämt mig för att att INTE bli en sån där som bara skriver om sin hund, för jag vet själv hur tråkigt det är med sånt folk. Min kompis Therese var helt katt-tokig när hon var yngre och kunde typ åka bort till nån (det var nästan alltid till Loftahammar, minns ej vem som bodde där. Jo, Mariella och Emelie eller nåt) och där kunde hon knäppa upp nästan en hel filmrulle på en massa katter. Som inte ens var hennes egna. Idag måste hon ju tycka att dom sidorna i fotoalbumet är helt värdelösa..

Men för att komma fram till det där lite roliga med Therese och hennes kärlek till djur. (finns en ganska stor risk att ingen annan tycker det här är kul)
Jag och Klara var hemma hos henne nångång under mellanstadietiden, 6an kanske, och frågar då Therese vad det var för hund hon hade i en ram inne på sitt rum. Nu vet jag inte om det var SAMMA hund eller om det var hennes mormors f.d hund men hon började iallafall berätta om en liten papillonhund som hette Pjong. Den var ju tydligen så himla söt och gullig. Sen berättar hon att Pjong hade blivit uppäten av en räv!! SOM HADE SKABB! Jag tycker fortfarande att den här historien är hur kul som helst. Jag och Klara brukade återberätta den här lilla historien för varandra och gapskratta. Vi tycker ju såklart inte att det var kul att hunden dog, men hela grejen känns liksom lite för kul för att vara sann. Vad är oddsen att en hund ska bli uppäten av en räv? Som har skabb också?? Hur vet dom att han hade skabb? Dök han upp igen och letade efter fler offer och att dom då kunde konstatera att han hade skabb? Måste fråga henne ihelgen.

Tycker iallafall att Pjong-historien är hysteriskt rolig. Så detta inlägg tillägnar jag min kompis Klara som är lika skadeglad som jag och ser det roliga i det hemska!

 
Pjong??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0