i ärlighetens namn, amen!


Men det här inlägget vill jag hylla alla människor som är uppriktigt ärliga. T.o.m när dom "gör bort sig" så står dom för vad dom har sagt utan att krångla sig ur situationen på ett klumpigt och pinsamt sätt.

Igår när jag och mamma var på stan så träffade jag en gammal jobbarkompis. Vi snackade lite och hon gratulerade mig för bröllopet. Sekunden efter det så pekar hon på min mage och säger:

- När ska ni ha barn? (typ, jätte exalterad)
- Vi ska inte ha barn, det får vänta till efter bröllopsresan, svarar jag och skrattar
(Här skulle en typiskt svensk skämmas som en hund och försöka rädda sitt skinn, men denna tjej är inte svensk utan tillhör ett ärligt folkslag)
- Jaha, anledningen till att jag trodde det är för att du har blivit lite tjockare
- Hahaha, skrattar jag helt ärligt, men jag har ju slutat röka så det är nog därför
- Ja, just de, då äter man ju lite mera än vanligt.
(Hon tillade dock att jag är finare nu än vad jag var förr)

Så lätt avslutade vi det ämnet utan att någon skämdes eller blev sur. För det blir verkligen bara värre om man försöker slingra sig. Man måste lära sig att ta det mesta med en klackspark och framförallt låta alla människor vara ärliga, för säger vi inte jämt att "vi hatar falska människor" ?? Men hur många av er är villiga att höra sanningen då? Ja, det tåls att tänka på!

ÄRLIGHET ROCKS!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0