Modehysteri


Jag vet inte om det bara är jag som tycker så här, eller om det finns fler som håller med mig..?
Antingen är det så som jag tror, att alla ska vara så super-trendiga hela tiden att deras outfits blir helt övertänkta och nästan lite osmakliga. Jag vet vad jag tycker är snyggt, så bara för att en helt ny modell blir modern så ska jag helt plötsligt hoppa på den trenden och strunta i min egna stil? Det är väl att vara lost i smak och tycke? Annars har man ju egentligen inte någon stil utan då hakar man ju bara på det senaste hela tiden utan att typ fastna för nåt. Jag har alltid gillat utsvänga byxor (mer förr) men sen skulle inte det va modernt längre så då försvann alla utvängda LEE och Wrangler och ersattes med stuprörsjeans. Trist att dom plockar bort en modell som har funnits sen 70-talet... Nu har det kommit in lite mer sånt igen, men jag avskyr att allt blir "omodernt" så fort och måste sållas bort.
Om man jämför hur dom här mode/trend-bloggarna väljer att klä sig så måste jag ha världens tråkigaste stil. Beige, blend, vardaglig, you name it. Men jag gillar inte att klä mig FÖR trendigt för då ser man så sablans overkill ut och jag gillar heller inte att överdrösa mig med en massa halsaband, armband, ringar, headbands som också är populärt nu.
Men det är ju såklart vad JAG tycker (känns som att man måste betona det flera gånger så ingen ska bli sur, eller säga "som om du klär dig så jävla snyggt då??"), sen har jag inte sagt att dom som klär sig så här ser ut som skit, många passar faktiskt i det dom såklart tar på sig, men endel ser faktiskt ut att ta i lite för hårt.
Sen tycker inte jag att det är snyggt när folk ska gå in för att klä sig "vintage" då dom matchar alla möjliga sorters plagg från typ -70-80 och -90 talet i en enda outfit bara för att dom ska kunna säga att dom gillar vintage kläder. DET ÄR INTE SNYGGT! Försök att fokusera på ett visst årtionde eller en viss mode-era istället.

Saker som jag inte är så förtjust i:

¤ Dom här populära spräckliga svart och vit mönstrade byxorna som inte har någon passform. Har sett mängder av folk springa runt i dom och upptill ser det ut som en blöjrumpa och nertill är dom jätte tighta.

¤ Tjejer som har coverstick-nyans på läpparna

¤ Folk som smyckar sig med 4 ringar per hand (måste dock ge bra handvrist-träning pga all tyngd)

¤ Folk som tidigare skrivet mixtrar lite för mycket med olika plagg för att det ska se så galet trenigt ut som möjligt.

¤ Haremsbyxor, det ser helt seriöst ut som man har bajsat på sig!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha...du är för skön. Håller med dig till fullo!

2010-10-18 @ 22:28:12
URL: http://mariacn.blogg.se/
Postat av: Asja

Helt rätt! Man kan ju absolut inspireras av olika modemagasin, det är ju det de är till för lite. Men dagens självutnämnda modelejon beter sig som om de vore Coco Chanel herself. Det tråkiga är ju för folk som har en genuin stil och det råkar bli inne med just det de gillar att klä sig i. Jag har personligen jävligt svårt för modebloggar men är man intresserad av mode så är det ju egentligen ett bra sätt att hålla koll på vad som händer i modevärlden mer än vad det är att rippa off deras stil. Sen finns det ju de som slaviskt följer alla trender, jävligt tråkigt! Man ska alltid köra på det man känner sig bekväm i. Alla brudar ser typ likadana ut här i Stockholm. Hur jävla kul är det? Puss

2010-10-19 @ 10:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0