Åren para rusar förpi!


Jag kan verkligen få panik när jag tänker på hur fort åren går. Jag tänker både negativa och positiva tankar. Det negativa är att i bara ett svep så har man blivit 9 år äldre. Det positiva är att när saker och ting går fort betyder det att man har roligt!
Att jag började tänka på detta är för att jag tipsade Anna P om en låt som jag älskar, Balladen om konsekvenser med Lars Winnerbäck. Det är nästan exakt 9 år sedan jag började gymnasiet och Emma spelade upp den här låten för mig. Jag nötte den här låten duktigt under en lång period och när jag hör den känns det som att det var nyligen jag hörde den för första gången. Jag kan verkligen inte greppa att det är 9 (jä*la) år sedan... Känslan är ju helt fel, minnet känns inte som 9 år gammalt..
Men tänker jag på hur mycket jag har hunnit med sen jag hörde den låten spelas upp för första gången så tänker jag istället "HUR har jag hunnit med så mycket på bara 9 fjuttiga år???"
Jag har gått 4 år på gymnasiet, haft 2 killar under gymnasietiden, festat oerhört mycket, träffade mitt livs kärlek efter gymnasiet, varit i Bulgarien, Gran canaria, England, Teneriffa, Egypten, Thailand och Italien, flyttat till Norrköping och bott här i 4½ år, hunnit med ett par olika jobb, pluggat, gift mig m.m. m.m.
Kan bli lite vemodig över att tiden går så fort, man har ju trots allt bara ett liv, man vill ju dra ut på det roliga så länge det går. Kommer jag helt plötsligt sitta som 34-åring och tänka, "Men gud, var jag inte nyss 25 år och nygift? Vart tog min ungdom vägen?"

Har förövrigt fått tillbaka mitt dåliga samvete över att vi tog beslutet för ca 3 år sedan att våran katt Kata skulle avlivas. Det var verkligen det enda rätta, men jag kan inte skaka av mig skuldkänslorna. Ibland sitter jag och tänker på det i minsta detalj, nästan för att plåga mig själv extra mycket. Sen blir jag helt tjutfärdig.
Jag måste verkligen lägga av att få dåligt samvete för minsta lilla. Kan än idag få dåligt samvete för saker jag gjorde när jag var 7.

Nåt positivt att tillägga så här innan läggdags; Det har äntligen blivit UGG-SÄSONG!!! Höst-shoppade en hel del med Lisa idag på Myrorna. Vi finkammade undervåningen precis som vanligt. Tog ca 2½ timme..
Nu börjar Mikael störa sig på att jag slår pekfingervalsen mot tangenterna..
GODNATT PÅ ER <3


Kommentarer
Postat av: AnnaP

Hahaha, förlåt, det var inte meningen att ge dig en massa tankar om tid och liv....men jag håller med dig i det du skriver. Allt går väldigt fort. Om ni skaffar barn kommer tiden gå ännu fortare. Jag är 28 for crying out loud.......hjälp!

Huvudsaken är ju att man har roligt under sitt liv och det har du ju haft.

kram

2010-09-08 @ 10:56:09
Postat av: Pernilla

Hallå där!

Är man inte ungdom längre vid 34? :-)

2010-09-08 @ 17:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0