No more soppdiet for me


Idag fick jag ge upp min sopp-diet. Känns förjävligt för jag brukar alltid fullfölja sånt jag påbörjar, men inatt vid 5-tiden vaknade jag av smärtor i övre magtrakten. Det gjorde så fruktansvärt ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, jag bara ojade mig gång på gång. Det gick varken att ligga, sitta eller stå. Väckte Mikael ett x-antal gånger med mina skrik men jag kunde inte rå för det.
Antagligen har min mage inte varit tillräckligt mätt om dagarna därav svältkänningarna i magen. Har fortfarande jätte ont, känns nästan som att jag är nyopererad, kan knappt ta mig framåt imellanåt. Carro skulle nog också lägga av med dieten eftersom hon hade mått så här igår kväll. Lyckades iallafall gå ner 1,2 kg (woho)...
Så tyvärr rekommenderar jag inte den här dieten, men den kanske fungerar på någon annan. Har ju faktiskt läst jätte många positiva kommentarer om denna diet på nätet, men allt passar ju inte alla tyvärr.

Så idag fick jag avboka mitt läkarbesök för att kolla upp mina läppar, skolan och min sling -och klipptid. Från att ha haft ett fullspäckat schema till att ligga här som en grönsak och tycka synd om mig själv. Kunde inte ens njuta av att få äta normal mat igen, för jag fick bara mer ont i magen. Magen får säkert  en chock nu när redig föda kommer ner i magsäcken.

Nu till mina läppar, dom är nästan helt återställda nu. Jag fattar ingenting! Igår var dom så jävla röda, skinniga och vidriga. När jag åt sprack läpparna precis överallt och det gjorde så ont att jag började gråta. Jag hörde t.o.m hör läpparna sprack! Så då ringde jag VC men efftersom det tog ca 3 timmar innan dom ringde upp så fanns det inga tider kvar utan jag fick en tid idag (som jag uteblev ifrån). Men redan igårkväll började läpparna läka.
Dom är knappt skinniga och runt om har nästan allt det röda försvunnit. Det är ju märkligt, så fort man tar tag i något och ringer doktorn, så blir det bra. Men nu ska jag inte säga för mycket, har jag otur kommer det tillbaka. Detta har jag laborerat med på mina läppar: Hydrokortison, Elisabeth Arden 8 hour cream, Försvarets hudsalva, Fenistil, Locobase och Vaselin. Självklart inte samtidigt utan jag har testat mig fram. Igår gav jag upp och dränkte läpparna i Vaselin (Klöver Vaselin) och det hjälpte ju. Så överkonsumtion är visst inte så pjåkigt alla gånger.

Imorn ska vi ut till Svärtinge och vara barnvakt åt mina syskonbarn eftersom syrran är på Cypern och jobbar. Ska bli kul. Hoppas det blir fint väder så man kan hitta på lite saker med barnen.

Nu ska jag fortsätta läsa "El Choco". Tack Clara för tipset, den är än så länge jätte bra!
(TITTA, jag har lärt mig att länka!!!)


Kommentarer
Postat av: Mia

Åhh Johanna, stackare :( Vetti tusan om jag törs testa denna diet, min mage krånglar ju oxå jättelätt..

Krya på dig, Kram

2010-09-23 @ 15:37:13
Postat av: Lisa

Jag kände på mig att det inte skulle sluta bra (dieten)! :P



Hoppas du mår bättre nu iaf gumman.

Du tror inte att det är herpes då?

2010-09-23 @ 21:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0