Nära-döden


Har precis warit med om 2 nära-döden-upplewelser.

Igår skulle jag skruwa fast en stor kontaktdosa under köksbordet och för att kunna skruwa dit den så måste man ju ta bort öwerdelen på kontakten. Jag är wanligtwis wäldigt försiktig när det kommer till ström men denna gång war jag wäl lite disträ. Jag kopplade in kontakten för att se sladd-längden och sen lade jag den blottade dosan uppe på bordet. När jag har kollat så att sladden räckte så lade jag hela handflatan öwer kontakten. 500 wolt, det war skönt. Det strålade in i hela armen och jag började tjuta som en fjortis som inte får gå på disco. Mikael påstod att 500 wolt inte wa så mycket, folk hade ju tydligen öwerlewt 10.000 wolt. Men jag kände faktiskt att jag nästan dog.

Bara nån timme senare så sitter jag wid laptopen och helt plötsligt hör jag ett prutt-ljud. Jag antog att det antingen war hunden.. eller typ jag. Men i samma wewa såg jag ett stort rökmoln komma ut ur datan. Jag får panik men kände att jag wille surfa widare så jag ignorerade det hela. ´jag SKA surfa om det så börjar brinna i datan´.
Men sen dröjde det inte länge förens pruttljudet kom tillbaka och samma sak hände, men då såg jag att det war en massa damm som datan pruttade ut. Så då fick jag ju såklart panik och war twungen att ringa till pappa. Han snackade om så mycket, men det war wäl ingen större fara, men att den antagligen behöwer rengöras lite. Skönt. Men sen börjar han helt plötsligt snacka om transformatorn och att den kan ´skära sig´om det blir för mycket damm. Känns som att ´skära sig´ är ett finare ord för att EXPLODERA.

Nu har jag uppdaterat er lite, så om nån har tryckluft på burk så kan ni ju kontakta mig.




Bilden är från helgen och har ingenting med mina nära-döden-upplewelser att göra.



Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

svar: åh, det borde jag såklart ha skrivit. allt som oftast har jag 36!

2011-04-20 @ 21:39:16
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0