Det va bättre förr!?


Va det bättre förr eller var man bara bortskämd? Säkert både och. Men just därför tänker jag be Mikael göra allt som min mamma gjorde åt mig när jag var liten. Tänkte mjukstarta med en vecka, märker jag att livet blev väldigt bekvämt efter det, ja då får Mikael fortsätta helt enkelt.

Mikaels schema:

- Skära mitt kött i småbitar (då hinner jag kanske äta upp före honom för en gång skull)
- Bädda sängen varje dag! Det gjorde min mamma tills jag var 15.
- Lägga fram min tandborste på handfatet med en klick tandkräm på! Detta gjorde mamma ENBART om jag hade försovit mig till skolan, men jag tycker Mikael kan göra det varje dag..
- Borsta mina tänder på kvällen (Ni måste förstå att dessa moment jag tar upp är saker som har hänt under åldern 1- typ 16, mamma borstade alltså inte mina tänder efter åldern 5.
- Ha frukosten framme varje morgon.
- knyta mina skor och dra upp mina strumpbyxor när grenen har kanat ner till knävecken.
- Baka glutenfritt bröd till mig. När jag va liten åt jag typ 15 mackor om dagen, blev ganska tjock faktiskt.

Den enda punkten jag känner att jag inte vill införa igen är febertempen i rumpan. Där går väl ändå gränsen?
Vill heller inte att Anita ska börja klippa mig igen.

Nyklippt! Hur nöjd verkar jag på en skala??



Kommentarer
Postat av: Anonym

Så du menar att vi fortsätter som vanligt alltså :)

2011-12-10 @ 13:42:38
Postat av: anna

haha så klockrent!!

2011-12-11 @ 15:35:08
URL: http://blogg.mama.nu/typisktanna/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0