Day 2

Tisdag 1 feb 2011


Efter frukosten kände wi oss utwilade och redo för lite islandlife så wi tog en longtailbåt ut till Railaybeach. Tog både fotskrubb och fotmassage på stranden wilket passade mig bra då jag hade ´sparat´min fötter för detta. När killen höll på att fila mina fötter så säger han ´look miss, big job´. Så han hade ju att göra om man säger så.


Till lunch tog jag mitt säkra kort, Massaman igen för 3e gången. Men det jag fick in såg inte ens ut att wa samma maträtt. Det såg ut som om såsen hade skurit sig och den hade delat upp sig i 2 skickt och kycklingen war jätte seg. Pillade i mig lite ändå men efter ett tag kände jag att maten war för ofräsh för att ätas upp.


Efter Railay skulle wi ta en drink på Fishermans men blew iwäg slitna aw en tjej som hete Tik Tik som tyckte att wi skulle ta en warsin massage borta hos henne. Tanken war ju att wi skulle ta en massage från första början men att wi bara skulle hinna med en drink innan, istället blew det en öl borta hos henne men det gick ju lika bra. Underbart skön massage, skulle kunna wänja mig wid det dagligen...


På eftermiddagen kom Elin och Martin till hotellet. Wi drack lite på wåran altan och snackade skit, jag och Martin känner warandra sen långt tidigare så wi hade massor aw gamla minnen att plöja igenom. Wi 4 gick till Diwers Inn och käkade mat på kwällen, jag beställde Massaman för 4e gången, trots att jag och Mikael hade bestämt oss för att testa en massa nya rätter warje dag. Efter det blew det lite shopping. Wi testade äwen att sätta ner wåra fötter i en sån där wattentank med fiskar. Både jag och Elin är paniskt rädda för fiskar så wi tänkte öwerwinna wåra fobier. Wi båda greps att panik nästan omedelbart medans killarna tyckte det war jätte häftigt. Jag blew jätte irriterad på fiskarna som hela tiden flockades runt mina fötter, speciellt dom som skulle in mellan tårna och äta skinn. Jag började må illa och försökte skrämma bort fiskarna men det gick inge widare. Thaikillen som hade hand om fisktankarna försökte få mig att ha kwar fötterna och utmanade mig att ha kwar fötterna 1 minut utan att röra mig men jag fixade det inte, så både jag och Elin klew upp och killarna tyckte wi war jätte töntiga. Så jag är lite sur öwer att jag bara har kort på när killarna gör detta och inte nåt kort på mig... men wi 4 satt i samma tank och dom wille ju inte gå upp en minut tidigare än den utsatta tiden.


Efter denna upplewelse mådde jag werkligen jätte dåligt. Kände mig spyfärdig och magen kändes jätte konstig, men eftersom det war wåran första kwäll med Elin och Martin så försökte jag härda ut, jag wille ju partaja. Så wi drog ner till Fishermans för lite drinkar, men där gaw jag upp, jag mådde så fruktanswärt dåligt. Wi beställde en tuktuk sen åkte wi hem till hotellet. Wi hann precis hem sen började jag kaskadspy, trodde inte det wa möjligt att man kunde spy så mycket. Sen började magen... Längesen jag mådde så jäwla dåligt. I wåran bungalow kryllar det aw myror på golwet men då struntade jag i det, jag lade mig på golwet och sow nästan hela natten inne på toa eftersom det war swalt och skönt. Så här höll jag på hela jäwla natten, imellanåt trodde jag att jag skulle awlida. Wåra misstankar till matförgiftningen riktades till den widriga Massaman-lunchen jag käkade på Railaybeach. Tack för den, gör ordentlig mat till era gäster för helwete.




På wäg ut till Railay beach


Railay




Minuterna innan den ofräsha Massamanen serwerades..


Det wa wisst fler som firade Honeymoon


Käk på Diwers Inn med Martin och Elin













Kommentarer
Postat av: Åsa

Gu vad kul att du skriver Johanna.Jag läst och lever mig in i allt.Ler åt kattbilden.Tyckte också fiskarna var asläbbiga.Instämmer i att åka och skräddarsy is the shit!!!Lider när jag läser o magbrytet.Minns mitt KLI bryt jag hade i starten hela nätter o höll på bli nuts av nässelfebern i värmen.Gillade också den så goda massamanen.Fortsättning följer.Kram

2011-02-22 @ 18:22:33
URL: http://DruttenoJena/blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0