Day 6


Lördag 5 feb 2011


 

Tanken idag war att wi skulle gå upp och käka frukost med Elin eftersom Martin drog iwäg tidigt från hotellet för en klätter-tur men själklart försow wi oss så Elin fick äta frukost själw. Wi 3 tog sen en longtailbåt ut till PhraNang beach. Där stekte det som fan och wi lyckades bränna oss en hel del, trots faktor 30 öwer hela kroppen. Helt plötsligt noterar Mikael att en tjej lite längre bort står och tittar på mig och ropar mitt namn och det wisade sig wara en gammal kompis från Finspång som också wa på semester i Ao Nang. Jag wisste wisserligen att hon skulle wara i Thailand men att wi skulle stöta på warandra ute på PhraNnag är ju ganska osannolikt, så det war jätte kul eftersom wi inte har setts på ca 10 år.


Efter PhraNang tog wi 3 en drink på Fishermans som är lite aw wåran heliga ritual. Sen gick jag och Mikael bort till nr 17 och tog oss en warsin aloewera massage. Lika skönt som wanligt. Wi 4 åt på hotellet igen innan det war dags att dra upp på stan. Mikael och Martin hade bestämt sig för att gå till en barberare och raka sig och jag och Elin skulle göra fransk manikyr på samma ställe. När wi kommer dit möts wi aw wärldens sötaste walp på 8 weckor. Den hette Haro, men namnet uttalades Halo eftersom thailändarna har lite swårt att uttala bokstawen R. Själwklart blew jag ju biten aw den hunden, han war som en liten gädda. Det blew ganska djupt och började blöda, men som tur wa hade jag med mig spritserwetter i wäskan så det war bara att börja gnugga. Swed skönt will jag lowa, så nu inwäntar jag rabies eller att jag ska förwandlas till ett monster nästa fullmåne.


Mikael och Martin blew nöjda med sin rakning men min franska manikyr kunde ju ha warit snyggare, men för 200 baht klagar jag inte.


Warenda dag har wi gått förbi ett ställe som heter Coconutbar där ett liweband spelar jätte skön reggaemusik warje kwäll så där walde wi att spendera wåran sista kwäll ihop eftersom Elin och Martin åker widare till Phuket imorgon. Kwällen blew jätte lyckad och jag och Mikael fick äntligen dricka wåran efterlängtade bucket. Bra musik hela kwällen och fireshow. För er som inte wet wad en bucket är så är det en liten hink man får som innehåller Sang som som är thailändsk rom, lippo som är typ 50 ggr starkare än wåran redbull och sen coca cola. För 2 såna buckets och 3 stora Singha betalade wi typ 140 kr.


Det är så fuktigt här nere så min mobil slutade fungera, den war helt död när wi kom hem på kwällen. Har äwen upptäckt att myrorna som bor i wåran bungalow kan hoppa, har aldrig sett nåt sånt tidigare. Dom ställer sig på kanten aw något, tar sats och sen hoppar ner på golwet. Eller kan alla myror hoppa
?



Blueberry -och bananashake








Halo








Bucket






Fireshow







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0