Honeymoon 2011


Jaha, då wa man hemma i kalla Sweden igen. Wädret man möttes aw på Arlanda war inte roligt och det war ju en temperatursskillnad på typ 50 grader. Tanken nu är att jag ska lägga upp en dagbok för warje dag från Thailand där jag berättar på ett ungefär wad wi har gjort samt ladda upp lite bilder från dag till dag. Kan nog hända att jag uppdaterar flera gånger om dan. Hoppas ni will följa wåran bröllopsresa. Enjoy!‏

Söndag 30 jan - måndag 31 jan 2011

Klockan 08.00 åkte wi hemifrån mot Arlanda för att påbörja wåran semester. Planen war egentligen att wi skulle ha tagit tåget men det fanns ingen tid som riktigt passade oss så det fick bli bilen. Lite skönare när man wäl ska hem för då behöwer man inte stå och wänta på något tåg. Wäl på Arlanda gick tiden fort, käkade lite på O´learys och sen war det nästan dags att gå på planet efter det. Denna gång hade wi bokat reguljärt och wi skulle flyga med Thai Air. Mycket större utrymme för benen och snabb och effektiw personal. Dom war säkert 20 pers som jobbade ombord på planet. På planet fick man gratis hörlurar, matsedel där man alltid hade twå alternatiw på wad man wille äta, warma ´handdukar´delades ut så man kunde twätta sig och framför allt, all alkohol war gratis. Tywärr war jag för sent ute när jag wäl war sugen på en GT, för då war all Gin slut... men det funkade bra med win och öl. Wi lyckades dock aldrig somna på planet men det är man wäl för förwäntansfull för att göra. Resan till Bangkok tog 9 timmar och i Bangkok war det en wäntetid på ca 3 timmar. Flygresan till Krabi tog bara 1 timme, där ombord fick wi refreshments. Är riktigt nöjd med Thai Air och skulle ALDRIG boka charter efter detta, för det är så himla smidigt att skräddarsy sin egen resa och boka boende själw.


I Krabi tog det 5 minuter för oss att få wårat bagage och 5 minuter efter det hade wi redan fått tag i en taxi. 600 baht för oss twå till Ao Nang, det är inte ens 150 kr för en taxiresa på ca 30 minuter.


Wi hade bokat första weckan på ett ställe som heter Ao Nang Mountain Paradise och wårat första intryck wa ´ja.. det wa säkert ett paradis en gång i tiden...´. Wad wi inte wisste då wa att wi skulle komma att ÄLSKA detta hotell. Första dagen i Ao Nang blew inte så effektiw eftersom wi war wäldigt trötta, men klockan war bara lunchtid när wi kom så wi hade god tid på oss att wila upp oss. Efter det testade wi poolen och middag käkade wi på Diwers Inn. Har bliwit helt såld på Massaman, käkade äwen det till lunch på hotellet. Kul att man har hittat en faworitmaträtt här nere, det ska bli mitt säkra kort.


På kwällen gick wi ut, det blew ett par drinkar på en liten pub i ett aw kwarteren som ligger lite awsides om ni förstår wad jag menar. Man kan köpa annat än drinkar alltså... Dom sista drinkarna awslutades på faworitstället The last Fisherman. Där tog jag mitt första bloss efter 11 månaders uppehåll, jag pallade inte suget längre. Detta är wåran semester och jag will inte dras med abstinens eller ha dåligt samwete för att jag sruntade i min 11 månaders starka insats. Har aldrig haft abstinens hemma eller känt röksug öwerhuwudtaget men så fort wi landade i Thailand kom allt på en gång. Så ni behöwer INTE skriwa någon kommentar ang detta för det gör mig absolut inte gladare. Tack.


Har haft sms-kontakt med Elin och Martin, dom kommer till Ao Nang imorgon och wi lowade att wi skulle boka in 4 nätter åt dom på wårat hotell. Kul med lite sällskap.




Strandgatan by night, på wäg mot The last Fisherman




The last Fisherman




En trött och blek men glad Johanna




Denna dag blew det tywärr inte så många bilder. Fortsättning följer...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0