hur man gör egen tobak




Att göra egen wattenpipstobak kan wara klurigt, men wet man wad man gör så är det inte så swårt.

1. hitta goda ingredienser i skafferiet. jag walde att anwända waniljte, kockosflingor och waniljpulwer.
2. jag testade 2 olika warianter att göra tobaken kladdig. först smälte jag socker på spisen och rörde ut ihop med tobaken. andra warianten är att röra ihop den s.k tobaken med watten och maizena.
3. lägg geggamojan i keramikkoppen och sen är det bara att elda igång.

ja, detta är som sagt enkelt om man wet wad man håller på med. det wisade sig att så här gör man inte wattenpipstobak. första satsen blew bara en stor stenhård boll för jag tänkte ju inte så långt att sockret tillslut stelnar när det blir kallt. andra omgången med maizenan såg rätt lowande ut eftersom det blew kladdigt men när jag wäl skulle röka så kändes det bara helt fel. det smakade bränt och kockos och waniljsmaken trädde lixom inte igenom den brända aromen. sen fick jag lite ont i huwudet. sen mådde jag illa.

så här gör man alltså inte egen tobak, så om nån har något bättre förslag, hör gärna aw er.
men nu har man ju testat det iallafall. alla försök är goda oawsett resultat.


tanken war ju att jag skulle lyckas med detta och sälja det till kidzen här ute på gården, men nu får jag komma på något annat att försörja mig på. tänk så lätt ens drömmar går i kras.



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Måste bara finnas en enda människa i hela världen som kommer på såna där idéer som du har.. :-)

Du förgyller verkligen vår tillvaro med din blogg!

2011-01-28 @ 20:04:04
Postat av: Kalle

För helvete, är du utvecklingsstörd eller. skriv ordentligt jävla idiot

2011-07-08 @ 03:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0