Red Stripe


Warför ska folk hålla på att riwa wit choklad på tårtor? Alla gör ju det. Jag tycker det ser ut som ost och ost passar sig inte på tårtor. Förutom på Baklawa då kanske. Min bästa kompis Tole är från Kosowo och där äter dom ju tydligen den här tårtan ganska ofta... När jag såg den där tårtan för första gången så trodde jag att den innehöll grädde, tårtdeg, nötter och köttfärs. Fast så war det ju såklart inte. Dom kunde inte förstå warför jag tackade nej till ´tårta´när jag war hemma hos dom när jag war yngre. Tur att jag kunde skylla på gluten.
Men wad wet jag, baklawa kanske är jätte gott. Jag är ju som sagt gluten och fuskar endast när det är nåt jag werkligen will ha. Och jag känner inte att jag werkligen will ha baklawa.

Nog pratat om baklawa.

Twå stora och roliga nyheter i wårat liw är att wi ska flytta. Wi har äntligen hittat en stor och bra lägenhet. 94 kwadrat. Helt underbart. 2 toaletter, stort wardagsrum och större balkong. Det bästa är att elen ingår också. Så nu ska wi köpa twättmaskin så wi kan twätta när wi will. För i det här huset får man nästan aldrig tag i någon twättid. Wi får boka efter hur wi är lediga eller kan och då kan det ibland hända att wi får wänta nästan en wecka ibland mer innan wi kan twätta. Fatta så mycket twätt det blir. Och ibland inträffar det saker så wi inte kan twätta just den tiden heller och då får wi wänta ytterligare ett par dagar.
Området wi ska flytta till är LUGNT OCH SKÖNT och det är nära till wrinnewiskogen så man gå gå ordentliga skogspromenader med Hero. Här kan man imellanåt inte ens gå ut genom dörren förens det rusar fram 5-10 ungar som skriker ´HEEEEEROOOOOO´. Wi will inte att Hero ska hälsa på allt och alla hela tiden för då tror han att alla barn will leka med honom och det finns ju barn som är rädda för hundar.
Så det slutar nästan alltid med att jag säger till barnen att dom inte får hälsa just idag wilket leder till att Hero blir skit sur och tycker att jag är dum i huwudet.

Wi bor i ett wäldigt barnwänligt område där det mer eller mindre kryllar aw barn och eftersom wi själwa inte har några barn så kan man tycka att det blir lite för mycket många gånger. Mycket gap och skrik, basketbollar som studsar, ungar som gråter, barn som skriker i trappen, ungar som skjuter fotbollar på balkongen m.m.
Så wi är jätte glada öwer att wi har hittat den här underbara lägenheten. Men wi kommer såklart sakna endel aw grannarna som är hur gulliga och snälla som helst.

Sen har wi äwen köpt ny bil. En kombi. Så nu kan Hero sitta säkert i bagagen. Och igår fick wi äwen wåran Saab såld. Det gick fort. Äwen det känns skit skönt för det är inte så himla lajbans att sitta och betala försäkringar på 2 bilar.

Har äwen sökt in till USK-utbildningen här i Norrköping, jag är på reserw då jag skickade in min ansökan ca 1 månad försent. Så nu håller wi tummarna för fullt här hemma. Hade ju dock warit kul att weta på wilken reserwplats man är på. Nummer 7 eller 77 liksom.

Nu ska jag fortsätta dricka min goda öl och snart är det dags för grillat och Tre Kronor.
Jag tror jag har bliwit lite besatt aw Tre kronor faktiskt.




Tack för mig.


Kommentarer
Postat av: Bettina

Vad kul för er att ni ska flytta! Och en ny bil är ju alltid skoj =) Puss!

2011-07-05 @ 23:38:17
Postat av: Danne

kan du skriva ordentligt?.... jävla fjortis brud tror du e nått för du skriver W istället för v, de e för helvete bara drygt o läsa retarderade jävel!

2011-07-08 @ 03:04:27
Postat av: Pernilla

Ja, jag tänker då inte gratta er till nya lägenheten..... Även om jag innerst inne är glad för eran skull så kommer jag aldrig erkänna det.. Faan vad vi kommer sakna er här.............

2011-07-08 @ 14:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0