Juni 2010


Jaha, då har det redan bliwit juni. 7 dagar har passerat i juni och det har mestadels warit sol, förtom idag. Typiskt när jag hade planerat att steka hela dagen. Har knappt fått nån bränna alls, men sen har jag lite swårt att ligga och pressa. Får yrsel och blir jätte dåsig. Juni har hittills bjudit på 25-årsfest för Lisa, bilder kommer upp wid ett senare tillfälle, och det som komma skall är såklart Midsommar, en tripp till Riga och semester i Loftahammar. Mikael har bara lagt in 2 weckors semester denna sommar så jag har också bett chefen att få samma weckor, så jag hoppas det är okej.

Förra året i juni såg ut så här, dock i oordning, som wanligt.


Många middagar hos Carro och Martin


Inte extremt många besök på Trädgårn dock, men wisst war wi där.


Jag och Mikael firade 5 år


Dalmasen, till wänster, skulle flytta till Karlskrona efter sommaren för plugg så wi passade på att grilla en hel del hos honom.


Juni bjöd äwen på utflykter, denna dag till Himpa


För att träffa Martin och Carro


En filt, lite sol och en pilsner gör denna man glad


Aquagolf är ett måste


Misslyckad brännbollsturnering


Häng i folkparken


Minigolf


Picknick wid Ågelsjön


Utsiktsberget i Swärtinge måste besökas minst 1 gång warje sommar


I juni hann wi äwen med en tripp till Emmekalw


Där spelar wi alltid den s.k Emmekalwskampen och jag är ALLTID snäll och kommer sist.


Men som sagt, det är ju bara för att wara snäll


När wi ändå wa i Oskarshamn så passade wi på att gratulera lilla Wilmer.


Där på kalaset hittade jag en bajskorw


Konstigt nog hann wi äwen åka ner till Blekinge för att hälsa på bästa swägerskan m. familj.


Wädret wa toppen så wi passade på att steka


Wi war äwen hurtiga nere i Blekinge och war ute och sprang


Mikael passade på att umgås med sin lilla systerson Wiggo


Det blew ett par besök på Saliga Munken, restaurangen som gör otroligt god mat.


Sen wa det tacokwäll hos Klara i Oskarshamn tillsammans med dom andra brudarna


Där fick jag äwen träffa Emmas nya stjärnskott Nellie.


Midsommar firades i Skärgården med det bästa gänget, minus Danne som jobbade hela helgen.


Wi hade sån tur med wädret att wi stannade kwar i Skärgården hela helgen.


Nu så här i efterhand kan jag inte fatta att wi hann med så här mycket i bara juni. Juni i år kommer bli betydligt lugnare. Nej, nu har solen tittat fram och jag ska bege mig ut på balkongen.


Kommentarer
Postat av: Bella

Linslusen Bella på saliga munken haha :)

2011-06-09 @ 14:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0