Day 14


Söndag 13 feb 2011


Tog en longtailbåt ut till Railay beach idag. Det är snart dags för fullmåne så det war jätte mycket lågwatten, stranden såg enorm ut och folk kunde wada ut till bergen. Tycker inte om när det är lågwatten för strandbotten blir lite sämre och man får gå så himla långt ut för att kunna doppa sig. Planen war att wi skulle ligga ute på stranden till 15.00 idag och pressa gärnet men wi fixade inte wärmen så wi drog oss hemåt redan 13. Man får lite ångest när man är twungen att gömma sig för solen för man will ju wa så maximalt brun man bara kan bli när man åker hem, men som sagt, man will ju inte dö på kuppen. Redan wid kl 8 imorse war det 27 grader i skuggan.


Efter Railay tog wi en warsin aloewera massage borta hos Tik Tik. Superskönt men Mikael war jätte beswiken, kwinnan som masserade honom hade tagit i för kung och fosterland och det gjorde bara ont rakt igenom hela massagen. Jag tyckte att Mikael öwerdrew och ursäktade det hela med att hon antagligen tog i eftersom han är kille, men det spelade ingen roll, han war helt mör och öm efteråt och tyckte den där kwinnan war helt bäng. Han tyckte det kändes som att han hade betalat för att få stryk.


Efter massagen beställde jag mig en bananashake. Men den jag fick in såg ut som en milkshake för den smakade jätte mycket glass. Så jag gick bort och frågade fär säkerhetsskull om den innehöll glass, mjölk eller yoghurt men dom påstod att den INTE gjorde det. Så jag slurplade i mig lite mer, men war helt öwertygad om att den wisst innehöll glass. Ett par minuter senare får jag katastrof-ont i magen så wi fick gå hem. Wa snällt att dom ljuger när man faktiskt frågar en extra gång och förklarar att man är allergisk mot mjölkprodukter.


En annan fascinerande sak som händer här nere i wärmen är att all kroppsbehåring wäxer som ogräs. Redan efter 5 dagar hade mina ögonbryn wäxt ihop till ett M, benen är lurwiga och bikinilinjen är inte att leka med. Men det är ju bara att gilla läget och raka, för man will ju inte att det ska se ut som man har en död katt i bikinitrosorna.


När wi kom hem efter massagen kom holländarna förbi, wi bestämde att wi 4 skulle åka till Emerald pool och hot springs i Lam thap. Jag har ju tjatat på Mikael att jag will åka till Emerald pool men han har inte nappat tidigare, förens nu. Men Rudy hade hyrt en egen bil så då är det ju lite roligare att åka iwäg så man slipper trängas i en buss med 20 andra turister.


Wi har haft en liten hotellkatt utanför oss, och för ett par dagar sen gaw jag den några chips som den blew wäldigt förtjust i. Så när katten kom förbi idag så war jag ju såklart lika snäll denna gången och gaw den chips. Mikael tyckte att jag skulle låta katten wa och att jag absolut inte ska mata den för då kommer den bara tillbaka och will ha mer. Men jag struntade ju såklart i det. Själwklart får katten diarré medans den sitter på wåran altan och äter. Mikael blew INTE glad... Sen när jag warnade wåran granne om att katten har lite taskig mage berättade hon att den hade warit inne hos dom en annan dag och bajsat diarré i deras säng.


Innan wi skulle ut på stan satte wi oss nere wid hotellet och drack några öl med resten aw gänget. Efter det gick jag och Mikael till kwinnan med hunden Halo. Mikael rakade sig och jag gjorde pedikyr. Kwällen awslutades med buckets på Coconut bar.


Swettig men redo för Railay


Blå häger utanför Tonsai bay


Jag med min GLASS-SHAKE




























Tummen ner, för Massaman. Maträtten som gjorde mig sjuk.
Klarade knappt aw att gå förbi skylten om dagarna.


Kommentarer
Postat av: anna

haha vilken underbar bild på dig när du gör tummen ner!

Måste backläsa lite i bloggen har antagligen missat ett par dagar då vi var iväg!

Puss Puss

2011-03-07 @ 15:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0