Day 18


Torsdag 17 feb 2011


Nu börjar wärmen här nere bli förjäwlig rent ut sagt. Jag wet att man inte ska klaga, speciellt när det är skit kallt hemma, men när man knappt kan wa utomhus så är det jätte jobbigt. Nu är det 30 grader kl 9 när wi äter frukost och då har inte ens solen gått upp..


Idag drog wi ut till Railay trots att swetten lacka bara efter 2 min i solen på wäg ner till longtailbåtarna. På Railay stod luften still och det war swårt att inte få panik. Idag badade jag själw för första gången trots min rädsla för att wa ensam i hawet, min fobi för att bli biten aw en farlig fisk etc, så då kanske ni förstår hur warmt det war. Skulle aldrig få för mig att bada ensam annars. Tywärr fick wi inget kort på mig när jag badade själw, för Mikael låg mer eller mindre utslagen uppe på stranden.


Idag när wi badade blew wi bitna öwer hela kroppen aw nåt. Det har hänt förr men då har det bara warit på bara ett par få ställen men nu stack det öwer hela kroppen. Jag har gissat på att det är wattenloppor eller strandloppor som följer med ut i wattnet, men endel säger att när man har solat öppnar sig porerna och det nyper till i skinnet när saltet kommer in i porerna när man badar. Är det nån aw er som wet wad det kan wara...


Efter Railay tog wi en drink på Fishermans och efter det tog wi först fotskrubb och sen massage. Jag lade mig på mage och blundade och såg fram emot skrubben, som wisade sig göra skit ont. Kwinnan war jätte hårdhänt och det kändes som hon skrubbade bort hela fotsulan på mig. Sen när det war dags för massagen så märkte jag att hon fortfarande war wäldigt hårdhänt, + att hon snålade på oljan så det blew jätte sträwt och smärtsamt. Jag ojade mig och wisade att det gjorde ont och hon bad ju såklart om ursäkt, MEN FORTSATTE ATT GÖRA LIKA HÅRT. När hon sen sätter sina knän på baksidan aw mina lår och börjar wagga fram och tillbaka skrek jag bara rakt ut. Wi har liksom tagit ca 5 massager på samma ställe innan och inget har warit så hårdhänt som detta. Det har alltid warit wäldigt mjukt och skönt dom andra gångerna så jag hamnade i nån sorts chock under denna massage. Det kändes som hon hade gått en kurs där hon hade lärt sig wart det gör ondast på kroppen och utnyttjade sin kunskap till max på mig. Jag började nästan gråta för jag hade så ont och så kändes det så förnedrande att hon betedde sig så mot mig. Helt plötsligt kommer jag ihåg massagen Mikael hade fått för ett par dagar sen, så jag wiskar till Mikael och frågar om det är samma kwinna som hade masserat honom.... OCH DET WAR DET JU SÅKLART. Nu förstår jag warför Mikael war så knäckt efter den massagen. Han hade känt igen henne när wi lade oss ner för fotskrubben och han tänkte ´får jag henne igen så börjar jag fan tjuta´.
Jag war typ helt skärrad efteråt och det war den sista massagen wi tog den här resan. Wi wågade inte riskera att hon skulle massera oss igen..


Satt borta hos Rudy och Jose på eftermiddagen och på kwällen gick wi 4 ut och käkade på ett ställe som dom rekommenderade. Maten kostade 40 baht, alltså typ 10 kr för en hel middag och det war werkligen jätte gott. Wi skulle egentligen gått till Coconut Bar efteråt men det war fullsatt så wi gick tillbaka till hotellet och awslutade kwällen där istället.














Så här ledsen war jag efter massagen



Tog inte så många bilder idag...


Kommentarer
Postat av: Åsa

Det sägs att det är sönderslagna maneter som gör så där ont.Råkade själv ut för det efter o i bad.Kram

2011-03-12 @ 21:25:13
URL: http://[email protected]
Postat av: Hanna

Alltså...vågar man skriva att du ser ut att ha fått lite mer att ta i på bilden längst upp? Eller blir du arg då? Måste iaf säga att du ser fantastisk ut! Supersnygg, önskar jag kunde byta kropp med dej. =OD

2011-03-14 @ 12:05:01
URL: http://www.alittlebitofhanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0