100 nyanser


För ett bra tag sen gjorde Lowisa ett roligt inlägg i sin blogg med alla sina olika frisyrer hon har haft genom åren. Det inspirerade mig att göra detsamma eftersom jag har haft sjukt många olika hårfärger och frisyrer i mina dagar. Både roliga, fina, fula och hemska. Får dock be om ursäkt för den dåliga kwaliteten som det är på wissa bilder.. Men kom ihåg, detta är bara en bråkdel aw olika hårfärger jag har haft. Har dock inte bildbewis på när jag wa neonrosa eller grön i håret. Kändes inte som jag wille dokumentera det..


Fjorton år och nybliwen moster. Här har jag nog försökt bleka håret och sen helt enkelt skitit i att fullfölja proceduren då jag har fått en grow mörk utwäxt.


Typ 15 år. Här hade jag tjatat på min mamma att hon skulle permanenta mitt hår, hon sa att det inte skulle bli bra eftersom håret redan wa så preparerat med diwerse olika preparat. Jag fortsatte tjata och tillslut gick mamma med på det. Det slutade med att mitt axellånga hår brändes aw och blew till gummi och hårfärgen blew matt, röd, brun och orange. Jag ser ut som en blandning aw Felicity som gick på Tv3 och Karlsson på taket.
NOTERA GÄRNA MINA FINA ÖGONBRYN, wad war det för fel på mig egentligen....


Pappa och Annelis bröllop. Jag chockade alla med den här härliga hårfärgen... Frisyren ser förövrigt ut som ett stort och trassligt fågelbo.


Balen i 9an. Då hade jag massor aw löshår och färgen gick från röd till brun.


Från mitt mörka hår på balen till att bli så här ljus i håret till skolawslutningen i 9an. Där imellan war jag dock orange i håret ett tag...


Sen sparade jag ut håret och blew superblond.


Men håller man inte efter blekningen så får man ganska lätt en sån här grow utwäxt.


Men då kan man bleka om håret och kalasa till det med en kort lugg.


Sen när jag war 17 år åkte jag utomlands och då passade jag på att göra rastaflätor.


Men nästa gång jag åkte utomlands war jag tillbaka till mitt gamla wanliga jag igen.


Sen blew det populärt att ha en annan färg i underhåret, fråga mig inte warför, och jag walde såklart att ha en riktigt mörk winröd färg.


Sen tröttnade jag på mitt blonda hår och blew rödbrun, riktigt snygg hårfärg enligt mig själw.
Dock lite ful utwäxt på bilden.


Men sen tröttnade jag på att wara rödbrun och wille bli blond igen. Då gjorde jag ljusa slingor...


Still rödbrun...


Men då tyckte jag att det wa en allt för långdragen process att bli blond igen så då blew jag jätte rödhårig istället.


Sen ca 2008 har jag warit blond och hållt mig till den färgen...


Sen efter bröllopet tröttnade jag såklart på att wara blond och blew lite mörkare i håret..


På bröllopsresan blektes håret en hel del och hårfärgen blew wäldigt fesig.


Sen när wåren kom och solen med den så blew håret ännu ljusare


Så jag bad min kära wän Ullis att göra slingor på mig.


Då blew jag så här ljus och så ser jag ut fortfarande.


Tror faktiskt att jag ska hålla mig till att wara blondin.
Hoppas ni tyckte det wa kul att se alla mina olika sorters hårfärger.

P.s Felicity-krullet tog imot att wisa upp.








Kommentarer
Postat av: Lisa

Förutom det blonda så var det rödbruna riktigt fäjnt!

2011-05-26 @ 21:44:04
Postat av: Kajsa

en annan färg i underhåret hade jag med! det var ju poppis på den tiden! :)

2011-05-27 @ 09:07:20
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: lovisa/polichinelle

åh, hårnostalgi!

2011-06-12 @ 01:47:45
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0