Mitt nya liv!


Är så trött på att gå omkring och vara missnöjd med min kropp. Det tar emot att behöva säga det men min kropp blev så fruktansvärt pluffsig och ful när jag slutade röka. Vilket är väldigt konstigt då jag typ aldrig åt något onyttigt, plus att jag var ute och sprang en hel del... Men man vet ju att rökning sätter igång ämnesomsättningen så det var väl den som blev rubbad när jag slutade bolma.
Här ser ni en drastisk skillnad på min kropp som rökare och min kropp som icke rökare.
Nu har jag visserligen gått ner lite sen den senaste bilden togs, men ändå. Stor skillnad.
Magen är mitt största problem. Det är lite buksvins-varning på mig... 



Rökare (2009)


Icke-rökare. (2011) Och här håller jag ändå för magen på sidorna...

Jag ska nu alltså börja ett nytt liv.
Jag ska försöka lära mig att äta en vettig frukost. Någon tipsade om gröt med banan, kanel, bär och en massa annat nyttigt. Jag hatar verkligen gröt men jag hatar också att intye kunna va mätt på morgonen efter frukosten.
Gällande övrig mat så äter jag nog inte så onyttigt. Jag äter aldrig pizza, nästan aldrig hamburgare (i nödfall Max). Dricker aldrig läsk, äter aldrig chips eller godis heller för den delen.
Sen måste man ju träna också..... Inte mitt styörsta intresse här i livet, men så fort jag har läkt efter operationen så ska jag ta tag i eländet.. Jag bor ju trots allt granne med träningscentret. Ska tvinga med mig Marie också som ska gå ner i vikt inför sitt kommande bröllop :)


Kommentarer
Postat av: Asja

Hörru, du är ju jättefin som du är. Men det är väl aldrig fel med att börja ta hand om sig själv! Men om du nu ska dra ner på något så tänk på alkoholen, inte direkt kroppens bästa vän. Det borde en veta efter sommarens alla bäss å de :) Puss

2011-09-27 @ 17:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0