Statusuppdateringar...


Har börjat tröttna på Facebook, är så sjukt trött på att läsa vissa statusuppdateringer. För det första så fattar inte jag hur man kan statusuppdatera 20 gånger om dagen, ja menar, gör folk en sak och sen springer till datorn för att meddela världen om vad den gör?
Sen alla dessa check-in´s... Måste man checka in "på toaletten" liksom? eller i soffan? Känns inte så jätte spännande för omvärlden att veta faktiskt.

Status uppdateringar som det borde vara böter på:

"Nähä, om man skulle ta sig en liten kopp kaffe..."
"Lämnat barnen på dagis"
"hämtar barnen på dagis"
"Vad ska man göra idag?"
"Jobba 7-16 idag då"

Folk som har lagat mat och skriver ut hela receptet på sin status på ca 750 tecken.
Folk som publicerar musikvideor.

ELLER DEN HÄR, OCH DEN ÄR VÄRST:´
"Fy fan alltså, mitt liv är skit" (typ)
Sen när alla dens vänner kommenterar och frågar vad som har hänt så svarar personen:
"jag orkar inte prata om det".

MEN SKRIV INTE SÅ PÅ FACEBOOK DÅ!!!!

Ibland har jag så god lust att avsluta mitt FB-konto i ren protest och skaffa mig Snuttis eller nåt liknande istället.



Kommentarer
Postat av: Bettina

Jag håller med dig! ALLT behöver man faktiskt inte vet. Och det man inte vill säga, skriver man inte. Börjar me tröttna lite faktiskt!

Men ett litet tag till ska jag nog stå ut =)

kram!!

2011-09-16 @ 15:52:18
Postat av: jessica

jag håller med dig johanna :) totalt värdelöst med alla dessa uppdateringar 150 ggr om dagen..

2011-09-16 @ 17:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0