Volym-knep!


Det här är absolut ingen mode eller skönhetsblogg, snarare raka motsatsen. MEN nu tänkte jag faktiskt dela med mig av ett superbra tips för er som har tunnt hår precis som jag, eller är trött på att ha platt och tråkigt hår och vill få till lite volym supersnabbt.

Jag har både tunnt hår (mina snälla kompisar ifrån Oskarshamn kallade mig Skalle-Pär när vi var yngre) och mitt hår är dessutom jätterakt, platt och tråkigt. Nu är det förövrigt jätte slitet också så det kan ni ju bortse ifrån då jag inte har varit hos frissan på ca 1 år.

Först så tvättar man håret, jag använder Aussie´s shampo och balsam (känns som att det kan kvitta vilket märke man använder i detta fall). Efteråt smörjer jag in håret med Goldwells hårkur just för att håret är så slitet, men sen till mirakelsprayet som gör ditt hår tjockare - Thicker Fuller Hair heter sprayet!
Spraya i det i håret när det fortfarande är lite fuktigt. Ganska rikligt. Sen blåser du håret torrt.
VARNING - Man kan tro att håret kommer bli skit eftersom sprayet gör att håret blir jätte stelt, strävt och trassligt. Efteråt kammar du håret försiktigt så inte håret slits sönder. Håret känns genast tjockare och det är mer stadga i håret.
Men för att få volym i håret gör jag så här: (Nu kommer en liten töntig tutorial)
Dela hela håret i två delar, tvinna håret bakåt så det blir en stor dreadlook, sen snurrar du upp håret på vardera sida till två små bollar och sätter ett gummiband runt. Spraya knutarna med L´oreals "Hot curl" och blås med hårblåsen tills knutarna har blivit torra.

Så här: (Jag ser ut som en liten Teletubbie)


Efter att man har blåst knutarna så tar man ut gummisnoddarna

Sen drar man bara fingrarna igenom håret, använd inte hårborste!


Sen har man fått till fina vågor i håret. För bättre effekt, spraya mer "hot curl" och låt knutarna sitta i längre. Det här är resultatet när jag behöll knutarna i ca 10 minuter. Ganska kort tid med andra ord.



VOILA!! Detta knep är guld värt för mig eftersom jag hatar mitt raka och platta hår!

Dessa produkter har jag använt idag:



   


Kommentarer
Postat av: Ullis

Vad söt du är! Haha! Ett tips för att inte få märken efter gummibanden - använd en stor klämma istället! :)

2011-09-09 @ 18:07:43
Postat av: Bettina

Jättebra ju! Gullefjun!!

2011-09-10 @ 12:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0