Kameltån


Idag gjorde jag min första dag på praktiken. Sov som en kratta hela natten, var mer eller mindre död när klockan ringde men trots det så var jag uppe ur sängen först och frukosten va framdukad när zombien (min man) entrade köket.

Har tidigare jobbat i klänning men kände att byxor var mer passande eftersom jag ska va i hemtjänsten -utomhus. Första byxorna jag hade fått med mig hem var korta som knickers, trasig gylf, skar in jätte mycket mellan skinkorna så jag fick en s.k "fläng-röv" och framtill kunde man ana konturerna av en kamel-tå.
Eller "mummel-byxor" som min pappa säger, man ser att läpparna rör sig men man hör inget.

Som tur va hade jag ett par andra byxor att ta på mig. Dagen flöt på, trevlig handledare och söta pensionärer. Men jag tror nog att jag föredrar att jobba natt ändå.

På onsdag ska jag ta bort stygnen i munnen. Äntligen! Tror jag har råkat slita loss lite tråd för tråden är jätte lång och det har blivit nåt konstigt trassel där bak. Har även sett att tandläkaren har sytt ihop "glipan" efter tanden med kinden. Är inte det lite märkligt?! Jag luktar dessutom jätte äckligt i munnen. Fortfarande.

Upp kl 5 imorgon bitti igen. En é ju inte skapt för å gå upp så här tidigt om en sär. MEN, jag lever ju för att jobba ideellt så det är ju bara att gilla läget. Om det är någon annan som behöver bli torkad imorn i Norrköpingsområdet så är det bara att hojta till! Johanna to the rescue!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0