Det spökar på jobbet


Jag har sett mitt livs första spöke!
Har varit med om en hel del kusliga och oförklarliga saker under mitt liv, men aldrig sett ett riktigt spöke.

Ni flesta vet ju att jag jobbar natt på ett äldreboende och där händer det lite skumma saker ibland som stereos som helt plötsligt sätts igång på maxvolym, larm från tomma rum där någon har gått bort eller farbröder som inte lever längre ringer och ber om frukt..

Men idag när jag stod i köket på fjärde våningen så såg jag något genom rutan. Någon som stod på balkongen och stirrade på mig. Snabbt vände jag bort blicken och undrade "vad fan var det där?" Det enda jag hann att reflektera över var att det såg ut som en blek, läskig tant med tovigt vitt hår i blåa kläder.
Jag står helt stelfrusen, lagom rädd och panikslagen, funderar en stund innan jag vågar titta ut genom fönstret igen.

Spöket står kvar! I andra rutan, på balkongen står den läskiga figuren kvar och stirrar rakt på mig. Jag noterar att spöket är en blond tjej, ganska blek och trött med okammat hår och blå jobbskjorta....

Nä, om det här spöket skulle få sluta detta nattpass nångång, gå hem, duscha, kamma håret och sova ett par dygn... Jag är ju uppenbarligen inte så vacker just nu.


Kommentarer
Postat av: M

Du skriver så roligt. :-) Brukar titta in i din blogg då och då efter att jag hittade den av en slump.

Har också jobbat på äldreboende. Då man jobbade natt kunde någon larma från tomma rum (där någon just dött.) Mycket spökerier... Tur att det du såg sist inte var så farligt. ;-)

2013-09-25 @ 10:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0