Egentid


Som det så fin heter när man pysslar om sig själv.
Insåg att det jag skulle hinna med idag skulle bli ett heltidsprojekt så jag nöjde mig med att göra ansiktsmask, fixa tånaglarna, skrubba fejset, fila fötterna och noppa bort allt hår jag hade i snoken.

Projekt 1 - ansiktsmask:
Smetade på för tjockt lager (kompenserade för alla månader jag inte har använt ansiktsmask) och lät den dessutom sitta på alldeles för länge. Resulterade i att jag knappt kunde tvätta bort den.

Projekt 2 - ansiktsskrubbning: Skrubbade för kung och fosterland för att bli så ren som möjligt. Resulterade i att jag saknade 3 lager skinn när jag var klar och hade även antagit en härligt röd-rosa ton. (Ungefär samma nyans som en fläskkotlett)

Projekt 3 - fixa tånaglarna: Klippte ner dom för långt så det började svida. Nackdel - vågade därför inte pensla på något sexigt lack. Fördel - mina gympaskor va inte lika trånga idag när jag var ute och promenerade med hunden.

Projekt 4 - fila fötterna: Jag har tidernas värsta förhårdnader längst ut under foten vid lilltån och eftersom jag inte har skött om tassarna på hela sommaren så va det lite att jobba med idag så att säga. Orkade tillslut inte fila mer eftersom den monotona rörelsen gav mig nån sorts förslitningsskada i axeln efter 20 minuters filande. Fick ta fram pedikyr-osthyveln i ren desperation och det slutade ju såklart med att jag hyvlade bort halva foten. Positivt - förhårdnaden är mer än borta. Negativt - balansförmågan är aningen nedsatt...

Projekt 5 - nästrimmning:
Eftersom jag inte vågar använda nästrimmern vi har här hemma då jag är rädd att den även ska trimma bort hud och i värsta fall orsaka så att jag har ett enda stort hål i näsan istället för två borrar, så använder jag mig av pincett. Jag grät, nös, snorade och svor... Känner nu efteråt att jag har missat några strån, (som jag inte kan se i spegeln) så nu fladdrar dom ojämnt varje gång jag andas genom näsan. Otroligt irriterande. Men som vanligt med borttaget hår så växer det väl ut till en stor skog i näsan efter bara nån vecka.

Imorgon ska jag nog bara ta det lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0