namngenerator

Är lite härmapa idag. Läste på Claras blogg idag att Matilda hade fått fram vad Clara och Jimpas barn skulle heta genom någon slags namngenerator. Så jag gjorde ju självklart samma sak.

Johanna + Mikael (våra förnamn)
Flicka: Jasmina (det namnet känns bara bra om flickan blir söt)
Pojke: Josef (Känns lite för bibliskt)

Sen testade jag att blanda våra namn. Både förnamn, andranamn och efternamn.

Ulla+ Ulf (våra andranamn)
Flicka: Jeanette (känns inte fräscht alls)
Pojke: Julian (Fint, men låter lite snobbigt och prytt)

Nimvall + Petersson (våra efternamn)
Flicka: Elina (jätte fint!)
Pojke: Emil (snickeboa, mysse å hans bysse, nej tack)

Maria + Ulf (mitt andra andranamn)
Flicka: Jennifer (funkar)
Pojke: Justus (hade faktiskt ett gosedjur som hette Justus Kronkvist när jag var liten)

Ulla + Mikael
Flicka: Fadime (Låter inte som ett svenskt barn)
Pojke: Fritiof (ska jag föda ut en liten farbror?)


Eller så väljer vi något helt annat. Nåt oväntat. T.ex:
Flicka: Ann-Christine
Pojke: Anti-Krist
Det blir ett fint syskonpar.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Plussar man ihop Diarré + Eksem så får man också namnet Jasmina. Så nu känns inte det namnet lika fint längre..

2009-08-11 @ 22:58:54
Postat av: MarTina

Hahaha! Kul grej!

Här kommer mina namn ;)



Martina + Johan =

Tjej : Ingalill

Kille: Isak



Ingela + Lars (våra mellannamn) =

Tjej: Jessie

Kille: Karim



Våra nuvarande, snart gammla efternamn:

Norberg + Kubulnieks =

Tjej: Elin

Kille: Emanuel



Vårt nya efternamn

Ankarfyr + Ankarfyr =

Tjej: Magnhild (Åh fyy!)

Kille: Leif .... nja



Sökte på mina föräldrars namn för att se vad dom skulle ha döpt mig till, tackar för att dom inte valde detta!! ;)



Ingela + Sven =

Tjej: Frideborg

Och om jag var kille: Fritz Hahaha!



Kram kram!!

2009-08-12 @ 10:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0