babysitting

Sitter ute i Svärtinge nu. Vi har varit barnvakt åt Hampus, Wilma och Oliwer sen igår.
Dom har varit så himla mysiga och rara precis hela tiden. Så det har varit roligt. Igår tittade vi på Idol, fast bara Oliwer var hemma. Wilma var hos Flisan och Hampus var på klassdisco. Vid 21 gick vi bort till skolan för att hämta Hampus. Efter att vi hade väntat i tamburen en stund gick jag in i matsalen för att kolla efter Hampus. Dom lekte någon sorts ring-dans och Hampus hade knäppt upp sin skjorta, så han såg ut som värsta stekaren!
Efter det gick vi förbi Wickenbergs för att hämta hem Wilma. Finalen såg vi ihop sen. Kul att Erik vann!!

Det svåraste när det gäller att vara barnvakt över natten är att "kissa dom" om dom har somnat utan att gå på toaletten innan. Då måste jag sätta dom på toaletten för att undvika att dom kissar i sängen, men det gäller ju självklart bara Wilma och Oliwer. Så med Oliwer var det inga problem, men det var inte lika lätt med Wilma. Att det ska vara så svårt att lyfta ett barn som sover. Kändes som att kånka runt på ett stort kylskåp. Men att bära henne uppför trappen var ännu svårare, eftersom hon sov så djupt kunde hon ju heller inte gränsla mig. Jag måste verkligen börja träna upp mina muskler.

Oliwer sov med oss i dubbelsängen inatt, så han väckte oss vid 7 och ville se på tv, men som tur var så fick vi ligga kvar medan han själv gick och satte sig i vardagsrummet. Fick faktiskt sova till halv 10 idag, fatta vilken lyx!!

Sist vi var barnvakt ville Oliwer och Hampus sova tillsammans i Hampus säng, då säger Hampus:
- Oliwer, nu kissar du inte i min säng som du gorde sist!
- Neej.. jag lovar..
- Nä för om du gör det, så går jag in och kissar i din säng!

Kommentarer
Postat av: Jessica

HAHAHA!! ja klart det ska vara lika, payback time :P

2009-12-12 @ 15:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0