Thunder


Idag har det åskat som fan. Eller det åskar fortfarande till och med. Jag är så glad att jag inte är rädd för åskan. Tänker jämt på Lisa och Madonna när det åskar ute eftersom jag vet att dom är rädda. Egentligen vet jag inte exakt VAD dom är rädda för. Antingen är det själva oljudet eller att dom tänker steget längre och tänker på vad åskan kan ORSAKA. Fast då är det väl mest blixten man är rädd för? För åskan kan ju inte göra något, den bara oväsnas. Får nog fråga Lisa.

Jag är rädd för helt andra saker. Typ att Hitler ska återuppstå och börja gasa ihjäl en massa judar eller att en T-rex ska komma och äta upp mig när jag är ute i skogen. Jag behöver alltså inte vara så orolig. Iallafall inte "på min vakt".




Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu ska jag klargöra detta! Jag är rädd för blixten, antingen att den ska slå ner i mig eller i huset där jag befinner mig och att det ska börja brinna! Speciellt den där känslan när åskan ligger över en och man tänker "snart, SNART kommer det en blixt och jag har ingen ANING om vart den kommer att slå ner". Under min utbildning i Trollhättan har jag läst om vikten av åskskydd på hus och även hur elsystemet i huset påverkas ifall blixten slår ner i det i de fall det inte finns någon jordfelsbrytare. Burning down the house. När jag säger att jag är rädd för "åskan" så innebär det blixten eftersom det är kraften av blixtnedslaget som gör att det dundrar. Åskdundret förstärker bara rädslan ytterligare. Jag är inte rädd när jag sitter i en bil eller i husvagnen för där vet jag att jag är säker, och jag är inte rädd ifall åskan är långt borta..men det är aldrig kul att vara själv när det åskar i närheten. Tack för att du tänker på mig! Åskade härute i Svärtinge med igår, höll på att kissa på mig!

2010-08-18 @ 17:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0