Detoxing


Idag börjar jag, Carro och Marie med den s.k "sjukhusdieten" som är en sorts detoxing-diet. Man ska tydligen tappa mellan 4,5-7,7 kg på bara 7 dagar.
Vi gjorde soppan redan igår kväll (har även fått med Mikael på den här dieten) och provsmakade även en varsin skål... Den gick ju såklart att äta men jag känner redan nu vid frukostbordet att jag kommer nog kräkas nångång under den här veckan av avsmak. Mikael kunde ju åtminstone ha i nudlar, det kan ju inte jag. Ska nog koka upp ett par makaroner sen och lägga i till lunchen.
Tänkte även vara generös med att skriva ut vad jag väger nu (dag 1) så kan ni följa mig och min viktminskning fram till dag 7. Vem vet, jag kanske inte går ner nåt. Har iallafall räknat ut att jag har gått upp exakt 10 kg sen mars 2009 (då hade jag visserligen varit sjuk, men ändå). Känns ju sjukt mycket.

Dag 1 = 60,1 kg och 22,1 i BMI
Mitt BMI är normalt, det lutar mer åt "undervikt" (konstigt nog) än åt mitten på "normalstreckan". Men går man in på viktklubb.se så får jag ut ett annat BMI, ett ännu lägre. Men jag väljer att följa det som står på våran våg istället.

Igår efter soppan så blev Mikael jätte gasig och jag blev helt "körig" i magen. Jag vet inte hur den här detoxingen ska fungera med det känns väl som att gifterna ska ut på nåt sätt och det förstår man väl hur...










Ser ni hur motiverad min kära man är? Han är helt ifrån sig att lycka!!





Kommentarer
Postat av: Tinan

Haha, kul!

Du får skriva ut recepten också, kanske testar jag med om jag orkar ;)

2010-09-20 @ 15:04:39
Postat av: Pernilla

Ser god ut soppan... Och buljongtärningar har ni ju ett lager av.. :-) Vill gärna veta mer om den där dieten och gärna ett recept...

2010-09-20 @ 17:51:10
Postat av: sarase

Haha, klockren min då! Den avslöjar allt :) Puss o kram

2010-09-21 @ 08:46:34
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0