Min engelska teservis


Det är mycket bloggtorka nuförtiden, men nu är vi äntligen inflyttade i våran fina lägenhet på 94 kvadrat!! Men det är en hel del som vi vill fixa med innan vi känner oss nöjda. Exempelvis tapeterna i kök och vardagsrum. Vem vill ha randiga tapeter i en fisig röd färg i sitt vardagsrum? Inte vi iallafall. Köket kan jag ändå förstå att det ser ut som det gör, det är en "klassisk" kökstapet, men tyvärr lika ful för det.

Förövrigt så börjar vi väl få ordning på placet, lite möbler som ska målas om bara, gardiner som ska bytas ut + lite annat smått och gott.

Idag, trots att jag är sjuk, åkte jag och mamma iväg på våran traditionella secondhand-runda som vi brukar göra på onsdagar. Hittade mer än vad jag hade lovat mig själv. Men det bästa av allt, jag hittade ÄNTLIGEN min efterlängtade teservis i engelskt stuk. Visserligen bara 4 stycken men man kan ju försöka köpa på sig fler från internet eller om man har tur någon mer gång man är ute och shoppar begagnat.
Egentligen ville jag ha denna servis i grå-lila men den är så ovanlig så det känns lite lönlöst att försöka få ihop en hel servis då... Så det fick bli en grön, och grönt är ju skönt.

Här kommer mitt fina fynd! (Jag har nog poängterat 150 ggr här hemma hur nöjd jag är!)
När jag kom hem sa Mikael - kul, mer porslin....
Så jag slängde faktiskt 4 andra koppar, bara för att vara snäll mot Mikael som tycker att vi hamstrar på oss porslin som om vi skulle driva en skolmatsal...







Efter våran secondhand-runda åkte vi hem till mig och rullade köttbullar.
Till efterrätt fick mamma rensa vårat avlopp, snällt va?



Det va gott för Maggan det!

Kommentarer
Postat av: micke

Alltså okej att ni har gift er o du försöker va lite vuxen, men för fan farmors porslin är väl lite tidigt att köpa ?

2011-09-07 @ 21:32:55
Postat av: Pernilla

Jättefint porslin!!!!!

Men hallå, har ni ingen fastighetsskötare på nya stället? stackars lilla mamma!!!!

2011-09-07 @ 22:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0