112


Jag och min kompis busringde till folk när vi va typ 11 år. Vet inte riktigt vad vi sa men vi gjorde väl gris-ljud, fis-ljud och skrattade massor.
Men för att komma fram till det roliga men ändå tragiska.
Min kompis chansade på ett nummer och dom tre första siffrorna råkar bli "112". När dom svarar på SOS grips hon av panik och slänger på luren.
Efteråt sitter hon mer eller mindre apatisk och säger:
"Tänk om någon dog nu bara för att mitt samtal kopplades fram?"
Jag är då snabb och säger:
"Du borde kanske ringa upp dom igen och be om ursäkt?!"

Sjukt nog så nappar kompisen på det och ringer såklart upp SOS och förklarar läget. Att hon faktiskt skulle "ringa sin mormor" som har 122 i början av sitt telefonnummer och att det istället råkade bli 112.

När hon hade lagt på säger jag lugnt:
"Hur många tror du dog nu då?"

Som tur är så har SOS fler än EN linje som man kan bli framkopplad till. Så förhoppningsvis dog ingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0