Tragiskt


Mindre stolta ögonblick i mitt liv och händelser som känns "sådär".

När jag hade råkat ställa min suddgummi-samling i fönstret så alla suddigumm smälte samman till ett enda gigantiskt sudd.

När jag och Tole åkte in till stan för att fånga ödlor i fontänen i Stadsparken och upptäckte till våran förvåning att fontänen var tömd på vatten.

Att ödlematen vi hade köpt på Zoo Arken (frysta mygglarver) plötsligt försvann ifrån frysen hemma hos Tole eftersom vi sparade käket till nästa gång vi skulle på ödle-jakt.

Att Tole helt lugnt trodde att någon i hennes familj hade ätit upp mygglarvarna. Inget konstigt med det. Tydligen.

När jag blev så arg på en klasskompis i lågstadiet att jag slet sönder mitt finaste bokmärke i ren förtvivlan.

Att jag sen grät floder sekunden efteråt för att bilmärket var trasigt gjorde ju det hela ännu mera tragiskt.

När jag stoppade in en pinne i rumpan på Gittans katt och sen sa att det var Jessica som hade gjort det.

När jag prompt skulle pilla på Malins "pluppar" i armvecket så jag fick molusker. Som sen valde att sprida sig över hela kroppen.

Att vi ringde runt till typ varenda vietnames i Kristineberg och sa att det skulle komma en buss på lördagen kl 12 som tog dom till Öland för jordgubbsplockning (nästan alla vietnameser ville följa med).

Att man ringde runt till folk på nätterna och sjöng "Ja må du leva".

När julavslutningen i 7an förstördes genom att nån i klassen ändrade ordet i viskleken till "Pernilla är kåt", som va våran nya lärare. Hon tyckte INTE det va kul när meningen framfördes av stackarn som satt sist i ringen..

När jag var så röksugen på högstadiet att jag försökte röka torr kaffesump, gräsmatte-gräs och torkade blad från krukväxterna. Det hela slutade i kraftig huvudvärk och magknip.

När jag frågade pizzabagaren på "Tre bränder" om dom hade barnpizzor svarade han
- Upp till 17!
Och jag svarar
- Ja, men jag är 15!
Jag trodde det va åldersgräns för att få beställa barnpizza men det visade sig att sorterna 1-17 kunde beställas som barnpizzor, inte att jag va tvungen att va under 17 år. Detta tyckte pizzabagaren var jätte kul så han ropade på resten av personalen och berättade detta för dom. Jätte-kul.

När jag köpte en för liten sängram till våran säng och självklart upptäcker detta EFTER att vi har kastat den gamla.

När jag fick frågan (i vuxen ålder) i ett frågespel vad TGIF står för och skriver "Tigi I friday" i svarsrutan.

Att jag trodde och sjunger än idag "shake it like a corduroy teacher" istället för "shake it like a polaroid picture" när jag sjunger till Outkast's -Hey Ya! Jag kan inte lära mig att sjunga rätt.
(Lika illa som att Asjas pappa "Senap" sjunger "Pizza gurka turn me on". Fast det är mer kul.)

Jag måste förövrigt inse att folk inte kan tackla informationen om att jag har varit på glutenläger och church-camp när jag var mindre. Jag måste söka mig till nån sorts stödgrupp och prata ut känner jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0