Julafton i 20 timmar

Sitter och väntar på posten.. Claras post kommer tidigare än våran, så jag får hålla ut ca 40 minuter.. Jag väntar på besked ifrån sensus. Clara har kommit in, så jag hoppas att jag får samma besked idag.
För övrigt så fick jag den goda nyheten förra veckan att jag har kommit in på Komvux. Blev helt överlycklig!! Äntligen kan jag sätta igång med framtiden. Plugga upp och komplettera vissa kurser, sen kan jag studera vidare. Detta har jag väntat på länge. Men jag vill komma in på Sensus också för då har jag gjort upp en plan att läsa alla mina kurser på Sensus och sen bara läsa Naturkunskap B på Komvux. Blir visserligen mer än heltid då, men det ska jag nog klara av. Då kommer jag läsa Historia A, Samhälle A, Matte B, Datorkunskap, Psykologi A, Religion B och Naturkunskap B. Lär bli jävligt tufft, för det var ju inte igår jag satt vid skolbänken.

Nu är snart 2009 förbi. Ett minne blott. Har suttit och funderat på det gångna året, vad kommer jag tänka tillbaka på när jag tänker på år 09? Ingen aning. Jo, Thailand och Mikaels frieri. Ja, det var ju faktiskt inga dåliga minnen!

Julen är också förbi. Mycket stök och bök för endast 1 dag kan man tänka, men vi firade faktiskt jul 3 gånger det här året. Först var det lilljul ute hos pappa i tisdags förra veckan. Då var även mamma med. Känns så himla skönt att min pappa, hans fru och mamma kan umgås tillsammans. Det tog (bara) 15 år. Så då var även mamma medbjuden dit ut för att fira jul. Jätte lyckad lilljul blev det med god mat, trevlig stämning och fina julklappar!
På onsdagen bilade jag och Mikael ner till Oskarshamn. På kvällen firade vi lilljul med Svärmor, S-Å, Roger och Ann-Sofie. Även där blev det god mat, fina julklappar och lite alkohol. Det var ca 3 veckor sen jag och Mikael drack något nämnvärt så det krävdes ju inte mycket för att jag skulle vakna upp bakfull på julafton...

På julaftonsmorgonen åkte vi hem till Mikaels farmor en snabbsväng innan vi bilade ner mot Mörrum (Blekinge för er som inte vet vart Mörrum ligger). Julafton var jätte mysig och att det låg snö på marken gjorde det hela ännu bättre. Vi hade dock mer snö hemma i Norrköping. Jag och Linda satt uppe och firade jul till 04.20, jag fick nästan en chock när jag tittade på klockan innan jag slocknade.

Även juldagen spenderades nere i Mörrum, det blev alkohol och spel hela kvällen. (Vi fick nämligen 5 spel i julklapp, så det var ju givet!). På Annandagen åkte vi återigen till Oskarshamn. Mikael skulle möta upp alla P-vikare för att gå på 28+ på La scala. (haha, 28+). Själv blev jag hämtat av Forsell inne i stan, vi åkte ut till hans föräldrar som bor numera ute i Stångehamn. Kul att träffa Maria och Krister/Christer, har inte sett dom på 8 år. Minst. Sen drog vi in till stan för att känna på Oskarshamns vilda uteliv... Vi hann med Bäckgatan (Abbes) och Kråkan, sen stängde dom. Helt sjukt att dom stänger kl 02.00. Man hinner ju inte med någonting. Efter det drog vi tillbaka till Stångehamn.

Har tagit mängder med bilder under julen, men dom orkar jag inte ladda upp idag. Idag ska jag slita ner julgardinerna och göra det sista som behövs här hemma. Igår städade vi bort julen, vi kapade granen i tusen bitar och tog ner allt pynt. Jag tål knappt att se julpynt när julen väl har passerat.



Nu ska jag sätta mig nedanför brevinkastet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0