1,5 timme sömn

Dogs think they are humans, cats think they are gods.. Det stämmer fan! Här hemma är det inte längre vi som bestämmer. I o med att vi har hämtat hem våran lilla Luly så måste vi försöka rätta oss lite efter katterna. Vi vill inte att våra 2 gamla katter ska känna sig utanför, samtidigt som vi vill få lilla Luly att känna sig välkommen. Belarius gör ALLT för att få kontakt med den lilla, hon bara fräser, Belarius blir ledsen. Zelda hatar Luly, Luly hatar Zelda. Så fort dom får syn på varandra så skriker och fräser dom åt varandra. Sen när Luly har sprungit iväg fortsätter Zelda att ta ut sin aggresion på Belarius istället, å den stackars saten bara sitter där och tar emot. Hur som helst så har det iallafall blivit små, små, framsteg. Vi kan ha sovrumsdörren öppen och dom håller sig relativt lugna, tills dom råkar korsa varandras vägar..

Inatt var det värsta natten jag har varit med om. Eftersom vi inte kan observera katterna då vi sover så får Luly sova inne hos oss. Första natten hon sov med oss var hon så lugn och snäll, men igår natt, fy fan säger jag bara. Vi har ingen rullgardin i vårat sovrum så vi får hänga upp ett lakan för fönstret varje natt. Det slet hon ner säkert 5 ggr i natt, så vi vaknade av att det blev pissljust inne i rummet, sen pallra sig upp ur sängen för att hänga tillbaka lakanet. Så höll hon på hela tiden. Eller så lutade hon sig mot lakanet så fönsterlampan smällde in i rutan. "KLONG" lät det hela tiden. Om hon inte styrde med det så sparng hon rätt över mina bröst flera gånger, vilket inte är så jätte skönt, då vaknar man också. Eller så vaknade jag av att hon låg bakom mitt huvud och tuggade helt hysteriskt på mitt hår. Vid kl 04 så fick jag nog! Då tog jag mitt täcke och min kudde och lade mig inne i datarummet istället. Tog skit lång tid innan jag somnade eftersom den soffan som står där inne inte är den skönaste soffan IKEA har tillverkat. Så jag fick ca 1,5 timmes sömn sammanlagt inatt. Tack!

Ihelgen skulle vi ha åkt ner till Oskarshamn, men eftersom det inte fungerar så bra med katterna än så blir jag nog tvungen att stanna hemma. Så jäkla ruttet! Hade sett fram emot en helg i Emmekalv med Mikael, Martina, Ulf, Margita, Linda, Johan och Wiggo. Men men, så är livet ibland. Iallafall mitt.
Inte första gången jag får stanna hemma pga husdjursproblem. Förra året fick jag stanna hemma eftersom Belarius hade fått ett as-snuskigt och skabbigt eksem på halsen som man var tvungen att smörja in med salva 2 ggr om dagen.

Ungefär så här söt var Luly när vi tog hem henne i söndags och hon fick syn på Belarius...


Kommentarer
Postat av: MarTina

Fy va tråkigt att du inte kan följa med!! :(

Men snart har katterna vant sig vid varandra.



Hade velat ha med mig Johan också men det är samma sak där, svårt att få tag på kattvakt (inte så många som vill vakta TRE katter en hel helg)

Plus att han ska börja jobba på Vampyren nu på lördag igen.

Kramen!

2009-09-02 @ 09:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0