Sicko!

Fy fan va sjuk jag är! Var hemma från jobbet hela förra veckan pga magkatarr, sen när jag äntligen fick bukt på magen så kunde jag återvända till jobbet. Var så himla skönt att vara tillbaka på jobbet, sen är det ett extra plus i kanten att Clara har blivit min jobbarkompis igen. Nu har även Matilda börjat också. Det är viktigt att man har trevliga jobbarkompisar på jobbet!
När jag kom hem från jobbet igår så var jag trött, väldigt trött. Efter en stund börjar jag känna mig febrig och stel i kroppen. Halsen började svullna upp och nästan blev täppt. Värre blev det under kvällen. Mikael har alltså smittat mig, för han blev sjuk redan i måndags. Tog två panodil innan jag kröp ner i sängen igår och hoppades på att känna mig frisk idag, men icke! Skickade iväg ett sms till Clara och förklarade att dom inte behövde vänta på mig. När jag såg att sms:et var iväg skickat somnade jag om igen. Vid 06.30 ringer Clara och efterlyser mig. Då har alltså mitt sms inte alls skickats iväg utan hamnat i utkorgen av någon anledning. Fick så himla dåligt samvete att Clara och Jimpa hade stått och väntat på mig i onödan. Dumma mobilnät! Man ska nog inte ha Tre som operatör, tycker deras nät strular rätt ofta.
Förlåt igen Clara!

Vi har inga mediciner hemma som jag kan ta för att kurera mig. Medicinlådan erbjuder bara Naproxen, Pronaxen och Panodil. Endast smärtillande piller. Inget mot halsen! Får nog göra mig lite te istället.

Mina visdomständer håller även på att växa till sig lite mer. Dom visdomständerna där uppe gjorde debut redan förra året, men tydligen inte tillräckligt. För nu växer dom upp både här och där. Mest ont gör visdomstanden i nedre käken. Den försöker ta sig igenom tandköttet och det gör jävligt ont vill jag lova! Så det är inte lätt att äta om man säger så. Hela käken är öm pga vidsomständernas ilfart att vilja dyka upp och sen en svullen och tjock hals på det. Kalas.

Nu håller Mikael på att laga mat. Han ska göra sin berömda korvgryta som han har pratat om i över 4 år. Vi får väl se om den är så fantastisk som han påstår..

Någon som har något bra tips på hur man blir frisk snabbt? Vad brukar ni göra när ni är sjuka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0