Jesusläger


När jag var 10 år så gick jag och mina kompisar på något som heter "Torsdags-draget". Det var nåt som kyrkan anordnade där man fick leka, pyssla och massa annat skoj. På sommaren fixade dom alltid så man kunde åka på läger. Detta år skulle jag och mina kompisar följa med. (Kan ni tro att jag har varit på kyrkläger?? Gå upp jätte tidigt för att gå till kyrkan och be en massa böner)
Vi fick lära oss massor av jesuslåtar och dom kan jag än idag. Mikael gillar inte dom här låtarna. Imorse när det var dags att gå upp började jag sjunga "Gud, är lika nära mig som luften jag andas, ja gud, är lika nära mig som plåstret på min hud!". Mikael var inte imponerad. Han började nästan skaka och lukta bränt. Börjar tro att han är satan själv.

Den sommaren blev jag jätte kristen, för våran lägerledare sa att alla som inte tror på gud kommer brinna i helvetet i all evighet.


Kommentarer
Postat av: Lisa

du sa ju att du var så less på att höra om jesus och hans kompisar?

2010-07-14 @ 12:58:16
Postat av: Johanna

Ja, men det fanns ju snygga killar på lägret!

2010-07-15 @ 11:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0