För exakt 8 år sedan..


Under den tiden jag skrev dagboksinlägg på Eventually.se så skrev jag ut alla inlägg, vilket var en jävla tur eftersom hela sidan lades ner bara ett par veckor senare. Då skrev jag dagbok nästan varje dag under 3 års tid. Så ibland när jag kommer ihåg så brukar jag titta i min gamla pärm och se "vad gjorde jag för EXAKT 8 år sedan?" Lite kul att läsa faktiskt. Känns helt sjukt när man läser dagboken, minns det som igår och inse att det är exakt ÅTTA år sedan, då märker man hur fort tiden går..
För åtta år sedan skrev jag:

Vakna upp

och märka att man har försovit sig.
kuta upp ur sängen och kliva på en konservöppnare som ligger slängd på golvet. få ett utbrott.
se mig i spegeln, kuta ut fort som fan. inse att jag borde tvätta håret, se på klockan och konstatera att jag inte hinner det. tole som också hade försovit sig kom hit. vi drog till bussen. komma till skolan och märka att vi missade hela mattelektionen. fick inte reda på våra betyg- letade över hela skolan efter åke utan resultat.

få reda på att syon vill träffa mig kl 14.30
springa och byta tid till 12.00 istället.

ha lektion med syon och skolsyster. fika o dricka saft. hälla tillbaka den äckliga saften i karaffen. syon såg det och såg sur ut. "va bra mitt möte med syon kommer att va" tänkte jag när jag gick ut.

möte med syon. tole följde med som personligt stöd.
fick reda på att jag måste tenta upp två ämnen i augusti. 2 prov per ämne med 4 dagars mellanrum meellan varje ämne.

hur ska man kunna lämna tillbaka sina böcker när man är portad från biblioteket för resten av livet?
bibblan kan ju känns sig blåsta på dom böckerna jag har lånat då..



Inte lätt att vara 16 år säger jag bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0