Abstinens!


Idag har jag varit rökfri i 1 vecka. Sist jag blev rökfri blev min hjärna totalt utraderad på cigg när jag käkade Champix. Denna gång är det lite värre, jag vill röka titt som tätt, jag vill tugga tobak, rulla in mig själv i filter och gestalta en gigantisk cigarett, ja, det är mycket tankar kring rökning nu.
Denna gång ersätter jag mitt röksug med mat, så jag har ångest varje dag eftersom jag kommer förvandlas till en stor blekfet fläskkorv och det va väl inte NÅN som va glad i den korven??

Mikael tog sin sist snus idag när han kom hem. Så stämningen har varit übertrevlig mellan oss.

- Vad flinar du åt??!
- Ja, jag börjar bli lite smått irriterad. Är sjukt snus-sugen.
- Måste du se så jävla glad ut för det?!

Kl 22.15 ville Mikael gå och lägga sig för att slippa känna av sin abstinens. Jag va inte alls trött men kröp till sängs ändå. Kände att innan 23.00 kan man ju inte somna iaf. Nu är kl 23.20 och jag har fetångest att jag fortfarande är vaken.

Om det finns nån barmhärtig själ där ute som har lust att blåsa lite rök i mitt ansikte imorgon runt lunch, lämna en kommentar!

Försökte förgylla min dag med Baylis, kaffe och rulltårta. Men fick bara ångest över att jag satte i mig 7 bitar rulltårta.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch va jobbigt det låter. Fast skrattar samtidigt när jag läser, men det är ditt fel :P



Du kanske skulle prova med nån annan form av rökavvänjning nu när champix kickat in? Om man nu får göra det? Typ köpa en sån där nikotin-inhalator så du har nåt att pilla/styra med. Vet att pappa hade en sån men han slutade ju röka för lääängesen så de kanske inte finns kvar.



Såg gott ut med rulltårta. 7 bitar är ju typ standard för mig och jag röker inte så må inte dåligt över det ;) puss

2011-12-28 @ 11:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0