Champix!


Jaha, då var det dags att bli rökfri igen. Sist tog det 11 dagar med tabletterna, sen rökte jag inte på ca 11 månader. Ingen abstinens eller röksug alls. Rökvanan blir som bortblåst, alla rökminnen och rutiner blir som bortraderade från hjärnan. Men tyvärr så trodde jag efter ca 4 månader att jag kunde unna mig lite vattenpipsrökning om helgerna då det enbart innehåller ca 0,05 % nikotin, men vattenpipsrökningen som skedde ca varannan helg, blev till slut varje helg och när det blev vinter rökte jag vattenpipa nästa varenda dag. Så helt plötsligt hade jag fått in rökvanan igen och när vi åkte på bröllopsresa var det kört. Då blev jag rökare igen.
Så ni som vill bli rökfria men inte fixar det på egen hand som jag, testa då Champix. du blir i stort sett rökfri vare sig du vill eller inte. Sist var jag inte speciellt motiverad och jag trodde inte på tabletterna, men jag blev rökfri ändå. Ni måste förstå att när du väl blir rökfri av dessa tabletter FINNS INGET RÖKBEGÄR!!!
Man kan kalla det hjärntvättning... 

Nu har jag tagit tag i eländet igen. Denna gång ska jag INTE röka vattenpipa! Är inne på min 4e dag idag och jag har nu ökat dosen från en halv tablett på morgonen till en halv tablett morgon och kväll. Mår illa ganska ofta och jag drömmer mardrömmar om nätterna. Hittills har jag bl.a drömt om aggressiva huggormar och första natten drömde jag att jag försökte slå sönder en persons huvud med en skiftnyckel.

Tänkte uppdatera er lite om Ricinoljan. vet inte hur länge jag har hållt på med det nu, men tyvärr har jag inte kört det så ofta som jag hade tänkt. Har inte mätt håret än, men tänkte göra det ikväll.
Jag har alltid haft avbrutet hår framtill på sidorna av huvudet vilket har retat mig i flera år när jag har haft håret uppsatt, det har alltid spretat fram och håret har inte räckt hela vägen bak till tofsen, så nu har jag börjat smeta in håret på sidorna och sovit med det. Det har tydligen fungerat bättre på ena sidan för där har håret växt ut ganska mycket. Detta är fan ett mirakel för det håret har typ aldrig hunnit växa ut förens det har gått av igen.
Så jag kan faktiskt säga att ricinolja fungerar!!
Den har även gjort att min asfula babylugg (som jag har noppat bort i flera år) har blivit bättre!




Behöver jag Botox i pannan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0