Nyårslöfte?


Jaha, då var det dags igen. Nyårslöften ska utlovas och som vanligt inte hållas. Så bara för att det ska va mer "ok" att mina löften skiter sig så tänkte jag ha riktigt svåra nyårslöften, så där svåra att jag antagligen kommer gråta mig igenom hela 2012 för att det är så jobbigt.
Har tyvärr bara kommit på 3 löften än så länge, men 3 är ju betydligt bättre än att utlova 1 grej man ska förbättra. (jag har så sjukt bra karaktär)

Löfte nr 1. "klassikern"
Jag ska gå ner i vikt. Först tänkte jag att jag skulle gå ner till 55, alltså ska jag gå ner 3,5 kg enligt vågen idag. Men för att det ska bli riktigt svårt tänkte jag gå ner till 45. Smal som en daggmask ska jag bli, sen kan jag börja handla på barnavdelningen igen.

Löfte nr 2 "också en klassiker"
Jag ska under 2012 bli rökfri. Har mitt lilla recept som ligger och väntar på mig på Apoteket. Men just nu käkar jag penicillin och man ska tydligen inte blanda såna läkemedel..

Löfte nr 3 "mitt vanligaste och svåraste löfte som jag säger varje år"
Jag ska sluta torka av mig på kläderna när jag är grisig om händerna!
Svårare än vad man kan tro. Normala människor tvättar händerna eller torkar sig på papper om möjlighet finns, men inte jag. Jag torkar av mig på byxorna!
Vissa slickar sig om händerna om dom exempelvis får sås eller sylt på tummen, men jag kan inte göra det. Känns jätte äckligt. Nästan äckligare än att torka av sig på byxorna.. Under dom senaste åren har jag iaf avancerat mig lite. Har jag byxor med fickor så kan man torka av sig i fickan. På så sätt får man inga synliga fläckar!

Vi får väl se hur det går under 2012...
Eller finns det någon som har något annat sjukt nyårslöfte där ute? Säkert inte värre än mina.

Bilden är hederligt stulen av Toffe!
Blöja är bättre än mössa på huvudet.



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha sista var ju klockren, ja gör faktiskt också det ibland xD

2011-12-06 @ 12:17:02
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Aline

Skrattar så jag kiknar! Detta var riktigt kul! Lycka till :D Sista punkten där var ju guld värd :D

2011-12-06 @ 12:20:50
URL: http://stylebyaline.blogg.se/
Postat av: Mimmih

Löfte nr 3 var intressant, lycka till :) Det är svårt att vänja av ovanor men inte omöjligt. Själv så måste jag sluta bita och pilla på mina läppar så att de går sönder!!

2011-12-06 @ 12:33:20
URL: http://thoughtsbymimmih.blogg.se/
Postat av: Lisa

hahah jag älskar dina löften:D framför allt sista!

och jovisst är det svårt att hålla de där nyårslöftena! Jag har inte fixat ett ända på Tre år... känner mig lite kass...

Så detta året ska de verkligen vara mer realistiska:)

2011-12-06 @ 13:25:15
URL: http://renewme.blogg.se/
Postat av: Sofia - JULKALENDER

Ny lucka uppe, var gärna med och tävla om en superfräch bodylotion. :D

http://smnmode.blogg.se/

Postat av: Rossanna

fint; lägg till mig på bloglovin så följer jag dig också.

2011-12-06 @ 13:52:32
URL: http://rossannas.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hehe... Du kan ju dela löfte 3 med min dotter. Där är ni lika.. :-)

2011-12-07 @ 21:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0