Tandläkaren!


Idag var jag hos tandläkaren. Visste inte om dom skulle dra ut visdomstanden eller laga mitt hål. Min underbara tandläkare förklarade för mig att den INTE måste dras ut, utan det är nåt man kan ta ställning till ifall problemen kommer tillbaka.
Hade god lust att leta upp tandläkaren jag hade då jag åkte in akut som prompt sa att tanden MÅSTE dras ut så fort inflammationen hade lagt sig och skrika "In your face bitch!"

Nåt som är jobbigt när man är hos tandläkaren är att man inte kan prata när dom är i munnen och gräver och jag kommer alltid på en massa frågor jag vill ställa, men sen när man väl får chansen har man glömt bort dom.
Detta fick jag alltså inte svar på:
- Varför har ni munskydd?
- Har tandläkare dålig andedräkt?
- Lagar ni hål på er själva?
- Varför tappar man tänderna när man blir gammal?
- Vart tar allt saliv vägen som ni suger bort från min mun?
- Hamnar allt i en stor tank?
- Isåfall, vem tömmer den?

Min lagning tog längre tid än väntat då hålet var djupare än dom trodde. Min tandläkare var superförsiktig så hon inte skulle borra ner till nerven för isf hade jag behövt rotfylla och det ville jag inte. Allt gick bra tills urtandläkaren kom in och ville borra "lite extra". Han borrade både våldsamt och jävligt länge.
Efter det tog jag min snea mun med dregel i mungipan och drog hem!

Tittade på Dirty dancing nu ikväll. Man märker att den filmen är gammal när man ser att Jennifer Grey har hela överkäken full av svart amalgam!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Du är i alla fall en människa som tänker för mycket! :-) Älskar dina kommentarer!!!

2011-12-14 @ 22:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0