Dessa ostbollar alltså..


Varför är det alltid lika kul att kasta snacks på varandra när det är fest? Antingen att man kastar upp den i luften och ska försöka fånga den i munnen eller att nån står och kastar en bit bort för att pricka någon som står och gapar så stort som möjligt?
Jag gillar den leken, nästan alla gör det. Men man leker nästan aldrig den leken hemma hos sig själv. Alltid hos någon annan.
Om man är uppmärksam och tittar på värden när denna lek pågår så ser man att personen i fråga skrattar, oftast osäkert, men den försöker ändå ge intrycket att "Ja men det är helt ok att ni kastar ostbollar hej vilt i mitt vardagsrum, det luktar ju så gott!"

Oftast är man varken pricksäker eller duktig på att fånga dessa flygande snacks och man bryr sig oftast inte om att plocka upp spillet. Det kan antingen bero på att ens sunda städförnuft enbart infinner sig på hemmaplan eller så är reaktionsförmågan efter lite alkohol inte den bästa så du vet helt enkelt inte vart dom tar vägen?

Jag har nu bestämt mig för att aldrig mer leka denna lek när jag är bortbjuden. För vem vill ligga i soffan dagen efter och känna att det stinker ostboll i soffan?
Ostboll är ingen attraktiv lukt.

Så här med ber jag om ursäkt till alla som jag har lekt denna lek hos.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0