Inflammerad visdomstand


I torsdags smällde det till i mitt tandkött. Vet inte hur eller vad som hände men nåt galet hände iaf. Tänkte inte mer på det men sen på fredagsmorgonen så hade jag blivit svullen och tjock i vänstra käkbenet. Tänkte att det antagligen skulle gå över men ringde ändå till tandläkaren.
Inget snack om saken, fick en akuttid. Snälla syster kom hit och vaktade Hero som fortfarande inte kan hålla tyst när vi lämnar honom ensam.
Tandläkaren sa att så fort svullnaden har lagt sig måste tanden dras ut!
Jag har aldrig varit rädd för tandläkaren, har snarare tyckt om att gå dit, men att dra ut en visdomstand har jag inte varit så sugen på.. Spelade ingen roll vad jag sa eller vilka argument jag lade fram för att få slippa, hon va benhård vid sitt beslut.
Nu käkar jag Kåvepenin, Naproxen och Panodil för fullt och det har inte blivit bättre. Är trippelt så svullen än vad jag var i fredags. Kan inte äta heller.
Har fått dricka måltidsersättning från apoteket, fruktsoppa och potatissoppa.
Börjar tröttna på detta nu.
Men jag anser att man ska göra allt åtminstone en gång här i livet, inklusive dra ut en visdomstand. Känns mindre kul nu när alla har berättat om sina hemska upplevelser.
Men går det bra att dra ut denna så tänker jag dra ut dom andra 3 också.

Första bilden är från fredagkväll och andra bilden från igårkväll, lördag alltså. Ganska stor skillnad. Ser ännu värre ut i verkligheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0