Bada näck


Mitt sommarlöfte i år ska vara att bada näck! Jag har nog inte badat näck på typ 10-12 år. Men nu till problemen.

Problem nr 1.
Jag är rädd för vatten. Speciellt mörkt vatten och bada näck känns ju som man helst gör på kvällen? När det är större garanti att det är folktomt. Jag gillar heller inte djupt vatten och jag har ju inte tänkt att näcka i knä-djupt vatten... Så jag måste komma över denna rädsla som tyvärr blir större och större för varje år och det beror väl på att jag bara har badat 1 gång i Sverige dom senaste 6-7 åren.

Problem nr 2.
Jag är jätte jätte jätte rädd för fiskar och andra vattenlevande varelser. Det känns dessutom som att jag skulle va ännu mer rädd om jag skulle va naken i vattnet också. Denna fobi kommer ifrån dom stora och äckliga fiskarna i Gunnarsö som inte var ett dugg rädda för människor. Man kunde alltså kasta sten på dom och dom va kvar på samma ställe! Sen vet man ju att gäddor kan gå till attack och att brugden kan bli typ 15 meter och VEM vill stöta på en sån? (bada naken i havet kan ju iofs uteslutas).

Problem nr 3.
Jag tänker att jag lite ivrigt slänger av mig kläderna, springer ner till badplatsen, ut på en lång lång brygga och sen hoppar i (dyker?). Nu är frågan, är det ens sexigt att SPRINGA naken? Dallrar skinkorna? Gör det ont i brösten så man måste hålla i dom när man springer? Är man snygg när man ska häva sig upp på bryggan spritt språngande naken? (man borde kanske välja en badplats med stege..)

Problem nr 4.
Vart ska jag befinna mig? Det ska alltså vara en sjö, varken djupt eller mörkt vatten, men inte för grunt heller. Inga fiskar, framförallt inga gäddor (eller andra djur med tänder eller stor mun). Lång brygga som man kan springa på (dallrar det för mycket kan jag ju gå!) och sist men inte minst en stege.


Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

Kan iallafall trösta dig med denna brugden "Går normalt inte in i Östersjön, men ett exemplar fångades 11 januari 1960 vid Sadelöga nära Utö i Stockholms skärgård".

2012-04-26 @ 18:08:42
URL: http://polichinelle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0